Op Pechhulpvergelijk.nl zie je een objectieve vergelijking van pechhulp aanbieders in Nederland en Europa. Wij geven geen advies of waardeoordeel over de aanbieders. Wij tonen prijzen en de belangrijkste dekkingsvoorwaarden. Zo kun je zelf met behulp van eenvoudige overzichten kunt vergelijken en zo zelf de keuze kunt maken voor een pechhulp product dat het beste bij jouw situatie en wensen past. Meestal verzeker je jezelf voor meerdere jaren waardoor je met een simpele vergelijking flink wat kosten kunt besparen. Vergelijken loont!
Snel pechhulp vergelijken
Woonplaats | ✓ | ✓ | ✓ | ✓ | ✓ | ✓ | ✓ | ✓ |
Nederland | ✓ | ✓ | ✓ | ✓ | ✓ | ✓ | ✓ | ✓ |
NL + Europa | ✗ | ✓ | ✗ | ✓ | ✗ | ✓ | ✗ | ✓ |
Dekking op | Persoon | Persoon | Kenteken | Kenteken | Gezin | Kenteken | Kenteken | Kenteken |
Vervangend vervoer | ✓ | ✓ | ✓ | ✓ | ✗ | ✗ | ✗ | ✓ |
Prijs / jaar v.a. | €116,50 | €176,30 | €54,96 | €84,95 | €29,95 + €60 bij pech | €89,95 + €60 bij pech in NL | €62,50 | €139,95 |
Meer info | Meer info | Meer info | Meer info | Meer info | Meer info |
Volgorde aanbieders gesorteerd op naamsbekendheid
Controleer altijd de prijzen op de website van de aanbieder zelf. Laatste update 11-03-2024
Wegenwacht® van ANWB
Allianz Assistance
Blij dat ik rij
Autoverzekering + pechhulp
Veel aanbieders van autoverzekeringen bieden tegenwoordig ook een optie pechhulp aan. De prijzen hiervan zijn moeilijker te vergelijken, omdat de pechservice niet los verkocht wordt maar als onderdeel van een autoverzekering. Wij hebben dit daarom voor je uitgezocht en laten de prijzen van de modules binnen de verschillende autoverzekeringen hieronder op een overzichtelijke manier zien.
Meer info | Totale premie berekenen | Binnenland | Europa | NL en Europa | |
---|---|---|---|---|---|
Allianz Direct | Bereken je premie | € 95,4 | |||
Ohra | Bereken je premie | € 36,24 | n.v.t. | n.v.t. | |
ABN Amro | Bereken je premie | € 60,40 | € 22,36 | € 82,62 | |
Centraal beheer | Bereken je premie | € 56,64 | € 39,96 | € 96,60 | |
FBTO | Bereken je premie | € 59,24 | € 45,45 | € 104,69 | |
Inshared | Bereken je premie | € 104,52 | € 192,36 | ||
Univé | Bereken je premie | € 42,69 | € 32,67 | € 75,21 |
- Tarieven inclusief wettelijk verplichte 21% assurantiebelasting.
- FBTO , Univé en ABN Amro tonen op hun websites in eerste instantie tarieven exclusief assurantiebelasting (21%). Wij hebben de tarieven van deze aanbieders omgerekend naar inclusieve bedragen om vergelijken eenvoudig te maken.
- Berekening o.b.v. voertuig uit 2015. Leeftijd van het voertuig en andere variabelen kunnen mogelijk de premie beïnvloeden.
Voor complete tarieven van de autoverzekering met pechhulp, doe je een premieberekening. Deze premie is namelijk persoonlijk. De verschillen in dekkingen van pechhulp bij de autoverzekering kun je vinden op de pagina autoverzekeringen met aanvullende pechhulp.
Meest gekozen februari 2024
Waarom pechhulp?
Niet alle pechhulp pakketten bieden dezelfde service bij pech onderweg. Zo bieden de meeste automerken alleen pechhulp bij een mechanisch probleem. Dus niet bij verkeerd tanken, je autosleutels achterlaten, een lekke band, etc. Je autoverzekering helpt dan weer alleen bij een ongeval, tenzij je aanvullend een pechhulp module afsluit.
Ga je weleens met de auto de grens over? Bijvoorbeeld voor vakantie? Als je in het buitenland te maken krijgt met autopech dan kan dit weleens grote gevolgen hebben. Hoe kom je op de plaats van bestemming? Hoe los je de autopech op en hoe regel je de repatriëring van je auto en je bagage? Hoe zit dat met je caravan en hoe zet je de vakantie voort?
Om met een gerust op weg te gaan is er voor al deze situaties een pechhulpverzekering. Soms in combinatie met een autoverzekering.
Waarom pechhulp vergelijken?
Pechhulp vergelijken levert veel voordeel op. Naast de bekende Wegenwacht® van ANWB die bij pech elke maand duizenden auto’s weer de weg op helpt zijn er ook alternatieven. Naast grote prijsverschillen tussen aanbieders zijn er vele verschillen in dekking waarbij de ene pechhulp verlener beter bij jouw situatie kan passen dan de andere aanbieder.
Pechhulp voor jouw situatie
Een auto, motor, fiets en meer. Op Pechhulpvergelijk.nl vind je de pechhulpverzekering die bij je past.
Blog
Optimaal opladen: verleng de levensduur van je autobatterij
Bepaalde laadgewoonten kunnen ervoor zorgen dat de actieradius van je elektrische auto op lange termijn sneller afneemt. Het verlies aan actieradius kan echter worden voorkomen: ACE, de mobiliteitsgids van Europa, geeft tips voor een zorgvuldige omgang met de accu – in termen van gezondheid van de batterij en voor een blijvend hoge actieradius met de…
Zelf je pech verhelpen, hoe doe je dat?
Het overkomt iedereen, vroeg of laat, en mij zelfs 2 keer in de afgelopen paar weken. De eerste keer heb ik dit zelf kunnen oplossen, de tweede keer niet. Maar de gebeurtenissen brachten me tot het schrijven van een blog over het zelf verhelpen van autopech. Veel voorkomende oorzaken van pech zijn bekend, en zo…
Wil jij wel elektrisch rijden, maar vind je het nog te duur?
Het is duidelijk dat auto’s die op fossiele brandstoffen rijden, de komende jaren volledig uit het straatbeeld zullen verdwijnen. Dat is niet iets waar we rouwig om hoeven te zijn, want er zijn gelukkig heel goede alternatieven op de markt en deze worden ook nog eens steeds beter. Zou jij nu alvast de overstap willen…
Veel gestelde vragen
Dit is een dienst die wordt aangeboden als je met pech langs de weg komt te staan. Vaak sluit je hiervoor een abonnement af, maar het kan ook on demand. Pechhulp wordt aangeboden voor verschillende voertuigen.
Wat pechhulp kost is afhankelijk de gekozen dekking en verschilt ook per aanbieder. Pechhulp is al mogelijk vanaf enkele euro’s per maand. Bekijk alle tarieven hier.
Let op: Wij geven op deze site geen advies. Wij tonen informatie over de tarieven en voorwaarden van pechhulp producten bij verschillende aanbieders. Wij geven geen waardeoordeel en adviseren niet. Je kunt wel zelf je ervaring en mening delen met andere consumenten door een reactie achter te laten.
Wij zijn benieuwd naar jouw ervaringen met autopech. Heb je hier al mee te maken gehad? Hoe ben je geholpen? Ben je tevreden? Vertel het hieronder zodat je anderen kunt helpen bij het maken van hun beslissing voor een aanbieder.
Ik heb eind vorig jaar via mijn verzekeringsadviseur een pechhulp inclucief woonplaats afgesloten bij mondial assistance. Vanmiddag(zaterdag) wou m’n auto niet starten bij m’n huis, dus bel de alarmlijn.
geef het kenteken door en blijk niet in het systeem te staan. Na 10keer in de wacht te zijn gezet, zegt ze dat het wel goed komt. En dat we administratiegedeelte maandag wel regelen. Even later zegt ze dat ik bij mijn huis sta, dus komen niet. Ik polis erbij gepakt en netjes alles opgelezen dat ik inclucief eigen woonplaats heb en netjes op tijd betaald heb. Dan zegt ze dat het weekend is en dat ze niet komen en maandag de eerste ben. Weer een half uur verder (kan inmiddels het liedje van het bandje woord voor woord mee zingen) zegt ze dat ze me toch niet kan helpen omdat ik niet in de computer sta. Prachtig daar zit je dan zonder auto op zaterdagmiddag en een hoogzwangere vrouw. Leve mondial
Beste Patrick,
Wij (Mondial Assistance) vinden het heel erg vervelend om te lezen dat je niet goed bent geholpen. Graag zouden wij willen uitzoeken wat er is gebeurd en wat er niet goed is gegaan. Wij vinden onze dienstverlening namelijk erg belangrijk en willen onze klanten altijd zo goed mogelijk helpen.
Zou je een e-mail willen sturen naar marketing@mondial-assistance.nl en daarbij je polisnummer en tussenpersoon willen vermelden?
Met vriendelijke groet,
Mondial Assistance
Wat zijn de ervaringen met Mondial Assistance? Die lijkt mij wel wat namelijk.. Dus zou graag horen of ik hier goed aan doe..
Ik heb een route mobiel abonnement lopen voor twee auto’s. Vorige week kreeg ik echter doodleuk een brief dat ze er zelf eentje opzeggen vanwege het aantal pechmeldingen (nog altijd op één hand te tellen overigens). Zo kunnen ze naar eigen zeggen hun “prijsstelling scherp houden”… Wellicht een punt ter overweging voor mensen met een wat oudere auto.
Neem absoluut nooit SOS International pechhulp! Vorig jaar gingen wij op wintersport maar hadden pech nog voor Utrecht. We werden wel meteen weggesleept naar een opslaggarage vanwaar onze auto weer verder gesleept zou worden, maar omdat we gestrand waren in Nederland kregen we geen vervangend vervoer. Weg vakantie! De eerstvolgende werkdag zou gekeken worden of de auto nog gerepareerd kon worden of dat wij EVENTUEEL recht hadden op vervangend vervoer. Maar eigenlijk (en dit staat niet in de polis) heb je alleen recht op vervangend vervoer in het buitenland.
De polisvoorwaarden zijn sowieso vreselijk onduidelijk.
RouteMobiel accepteert geen auto’s ouder dan 15 jaar. Makkelijk, is de keus weer wat kleiner…
LETOP !!!!
Weet je trouwens dat als je je abonnement veranderd bij de ANWB
je inschrijfkosten moet betalen ?? Dit overkwam ons. 30 jaar lid bij
de ANWB wegenwacht. In december 2011 hun nodig gehad in Maarssen Dorp,
dus dat is woonplaats service (welke we niet hadden), gebeld en
uiteraard akkoord gegaan met de uitbreiding/verhoging naar een
abonnement met woonplaats service, anders kwamen ze niet.
Logisch, andere abonnement, andere kosten. Nu komt het: komt de
acceptgirokaart, 50 EURO INSCHRIJFGELD !!!! te gek voor woorden. 2x
gebeld, verteld dat dit NIET medegedeeld is. Antwoord ANWB: is
gebruikelijk en is nog een lager bedrag omdat we al lid zijn. 30 JAAR
!!!! belachelijk !!! Maar ja, zoals altijd trek je aan het kortste
eind, dus dit jaar nog lid maar gaan uiteraard zoeken naar een goed
alternatief.
voor mij geen a.n.w.b. meer hier.bij hulp vergelijking staat onder hoe vaak mag je kenteken wijzigen n.v.t. in werkelijkheid is het 2 kentekens voor de 3e moet je € 150.00 betalwen en dat voor elke keer dat je hulp nodig heeft.ik heb het zelf ervaren.als je beld zegen ze dat staat in de kleine letttertjes.dat kan ik geen sevies noemen.dat noem ik mislijden.mijn adviies let op wat je doed en vraag bij een aanrader of hij de voor waarde even voor wil lezen en probeer het op tenemen zodat je er mee naar een rechter kan als het van pas komt.
Je klaagt over extra kosten om het af te sluiten OP HET MOMENT DAT JE HET NODIG HEBT. Als je 30 jaar geen woonplaats dekking hebt afgesloten waarom bel je dan de ANWB? En dan nog durven te klagen? Hoe dom kun je zijn? Zoek het gewoon lekker zelf uit want blijkbaar vond je de dekking nooit nodig.
Het enige waar in dit geval de ANWB iets fout heeft gedaan is dat hun callcenter medewerker heeft vergeten om de kosten door te geven. Daarom is restitutie wel op z’n plaats. Maar het feit dat ze er geld voor vragen vind ik niet meer dan logisch. Die 30 euro is zelfs nog schappelijk. Bel anders je plaatselijke garage uit bed en kijk wat die vraagt voor diagnose en eventuele sleepkosten.
Weet niet in welk verband u staat met de ANWB/WW maar ook al zijn het normale lettertjes u kan ze niet eens lezen want er staat namelijk € 50,00
ANWB, NEE dank je!
Ik ben 4 dagen aan het lijntje gehouden in Frankrijk terwijl ik recht had op vervangend vervoer als mijn auto niet binnen 48 uur gerepareerd kon worden! Maar nee hoor 100 x bellen met de ANWB en lekker de Hotel kosten zelf betalen.
Toen ik uiteindelijk weer in Nederland was heb ik de lidmaatschap gelijk stop gezet. Hadden ze nog lef om te vragen waarom….. Pff ik heb ze de wind van voor en van achter gegeven!
Fijne site! Zit al een paar jaar bij de ANWB, ook paar maal gebruik van gemaakt. Altijd vervelend om pech te hebben, maar ik moet zeggen dat ik altijd goed ben geholpen. Toch vind ik het veel geld, zeker als ik zie dat dit een stuk goedkoper kan en dat bij andere aanbieders de prijs inclusief buitenland en woonplaats is. De kampioen is op zich wel een aardig blad om even doorheen te bladeren, maar ik zou het blad kunnen missen. Ik ga zowiezo overstappen en ik twijfel nog tussen mondial assistance en bovag. Ik mis trouwens nog een (nieuwe) aanbieder in dit overzicht. SOS international. Deze drie hebben dezelfde premie 49.- voor een oudere auto. Nu dus nog even de voorwaarden vergelijken 🙂 Als iemand nog tips heeft, hoor ik het graag!
Wij zijn al 33 jaar lid a.n.w.b. als we eens pech hadden , zijn we alltijd bizonder GOED verzorgd.
Wij zijn onlangs (en nog steeds aangezien we geen antwoord krijgen op onze klacht) héél slecht behandeld door de ANWB. Zijn in mei na een helse rit aangekomen op onze vakantiebestemming (200km van huis) hebben gelojk ANWB gebeld voor hulp. Monteur kwam, heeft probleem vastgesteld, maar………we kregen geen vervolghulp omdat we ons geldende pasje niet bij ons hadden terwijl wanneer je jepech meldt al duidelijk is dat je lid bent dat jaar van de ANWB!!!!!! Moesten dan dus zelf voor de kosten van transport opdraaien (zo’n 800 euro), hebben dat dus niet gedaan en zijn na afloop van de vakantie met grote angst in ons hart met een kapotte auto weer naar huis gereden en hebben hem toen in onze garage laten maken. We zijn nu dus nog steeds bezig met de klacht naar ANWB, want het is natuurlijk ongehoord dat je als betalend lid geen recht heb op vervolghulp vanwege een pasje……!!!! Hebben dus tot op heden nog geen passende reactie van de ANWB op onze klacht mogen krijgen.
ik zal maar eerst uitzoeken wie de beste service biedt, kijk vooral uit met Route Mobiel. Ik was dit weekend naar Duitsland en bij terugkomst (zondag) kreeg ik probleem met auto en midden op de snelweg kon auto niet meer optrekken. Ik ben vervolgens langs de snelweg stil gaan staan en heb ik naar Route Mobiel gebeld. Hoe slecht ik behandeld werd kan ik moeilijk bevatten. Het boeit ze echt niet of je gestrand bent in “the middle of no where”. Ik had “Pechhulp Europa Service” maar ik kreeg geen vervangend auto of een fatsoenlijke helpdesk. na ongeveer 24 uur op het antwoord van Route Mobiel te wachten of ik een vervangend auto kreeg of niet, ben ik maar vrienden uit NL gaan bellen om mij te komen ophalen. want een antwoord van Route Mobiel kreeg ik niet. Ik heb meer dan 15 keer gebeld met alle kosten van dien zonder enige resultaat. Er werd steeds beloofd dat over een uur of 2 wel duidelijk zal zijn waar ik aan toe ben. Ik ben gelukkig door een vriend opgehaald en de auto is nog steeds in Duitsland in Koopmann (ADAC) garage, maar van een echte diagnose is geen sprake. Ik zal maar gelijk overstappen en door die zoektocht naar de goede service ben ik op deze site terecht gekomen. dat is mijn persoonlijke en vooral bittere ervaring met Route Mobiel die ik met jullie wil delen. Groeten MJ