• Wegenwacht® van ANWB
    • Jongerenvoordeel
    • Partnervoordeel
  • Blij dat ik rij
  • Pechhulp camper

Pechhulp vergelijk.nl

Pechhulp in Europa en Nederland

Centraal beheer
  • Home
    • Home
    • Europa
    • Nederland
    • Kenteken vs persoonsgebonden
    • Vervangend vervoer
    • Prijs leeftijd voertuig
    • 2e auto of motor
  • Aanbieders Pechhulp
    • Wegenwacht® van ANWB
    • Allianz Global Assistance
    • Route mobiel
    • Blij dat ik rij
    • RoadGuard
    • Meer aanbieders
  • Autoverzekering + pechhulp
    • Autoverzekering + pechhulp
    • Ohra
    • Centraal Beheer
    • FBTO
    • Univé
  • Voertuig
    • Fiets
    • Motor
    • Caravan of aanhanger
    • Camper
    • Scootmobiel
    • Zakelijk
  • Autopech tips
    • Voorkom pech
    • Wat wel en niet doen bij autopech?
    • Pechhulp on-demand
    • pechhulp accessoires
    • Wat te doen bij pech onderweg?
    • Opzeggen
    • Pechhulp Apps
Je bent hier: Home / Aanbieders / Blij dat ik rij

Blij dat ik rij

blij dat ik rij

Blij dat ik rij is waarschijnlijk voor veel mensen een minder bekende aanbieder van pechhulp. Naast een aantal andere producten biedt deze stichting sinds 1 oktober 2014 een ‘alles-in-1’ pechhulp concept. Dit betekent: pechhulp voor al je voertuigen (auto, fiets, scooter, camper en motor) met slechts 1 abonnement. Dat kan dus voordelig uitpakken als je meerdere voertuigen wilt verzekeren.

  • Eigen bijdrage
  • Kosten & dekkingsvoorwaarden
  • Kenmerken & voor- en nadelen

Eigen bijdrage

Bovendien onderscheidt Blij dat ik rij zich door als enige aanbieder van pechhulp een jaarpremie + een eigen bijdrage per oproep in Nederland die is geregistreerd door de hulpcentrale te vragen. Door dit eigen risico verwacht de partij dat het aantal hulpoproepen zal afnemen, omdat  problemen die de klant zelf eenvoudig kunnen oplossen niet langer bij hen terechtkomen. Blij dat ik rij richt zich op mensen die weinig pech onderweg hebben en op gezinnen met meerdere auto’s en/of bestuurders. Op deze manier kan de partij de jaarpremie erg laag houden.

Deze manier van verzekeren is gebruikelijk bij andere soorten verzekeringen, maar nieuw in de markt voor pechhulp. Hulpverlening aan klanten wordt in Nederland uitgevoerd door het AA team. In Europa wordt dit uitgevoerd door de Automobilclub von Deutschland. (AvD)

Kosten & voorwaarden Blij dat ik rij

Bekijk hieronder het overzicht van de dekkingsvoorwaarden en sluit gelijk een pechhulp verzekering af.

Nederland privéEuropa PrivéNederland MultiEuropa Multi
Pechhulp in Nederland✓✓✓✓
Woonplaats✓✓✓✓
Soort gebruik voertuigparticulierparticulierparticulier + zakelijkparticulier + zakelijk
Welke voertuigen gedekt?Auto, fiets, bromfiets, brommobiel en motor.*Auto, fiets, bromfiets, brommobiel en motor.*categorie-B overige-auto’s**categorie-B overige-auto’s**
Eigen bijdrage per pechgeval in NL€ 59,95€ 59,95 (alleen bij hulp in NL)minimaal € 59,95minimaal € 59,95 (alleen bij hulp in NL)
Leeftijd voertuign.v.t.n.v.t.n.v.t.n.v.t.
Vervangend vervoernee7 dagen. Hoeft niet aaneengesloten. nee7 dagen. Hoeft niet aaneengesloten.
Prijs per jaar€ 29,95€ 89,95€ 29,95 € 89,95
Info & bestellenBestel NuBestel NuBestel NuBestel Nu
* Auto: middenklasse personenauto (geen camper) met maximaal 7 zitplaatsen en een maximale wielbasis van 300 cm
** Categorie-B auto: auto mits < 3.500 kg maximaal totaal gewicht (RDW) (zoals o.a. campers, bestelwagens, taxi’s, 9-persoons busjes en BE-opleggers)

Kenmerken & voor- en nadelen

Waarin onderscheidt deze aanbieder zich en wat zijn de voor- en nadelen van een pechhulpverzekering bij Blij dat ik Rij.

Belangrijkste kenmerken

  • Pechhulp voor al je voertuigen in 1 abonnement
  • Een jaarpremie + een eigen bijdrage per oproep

Voordelen

  • Goedkope abonnementskosten
  • Dekking voor al je voertuigen
  • Dekking voor het hele gezin

Nadelen

  • Geen recht op vervangend vervoer
  • Je betaalt altijd eigen risico per oproep

Telefoonnummer alarmcentrale

Het nummer van de alarmcentrale van Blij dat ik rij is: 088-112 11 11. Sla deze op in je telefoon zodat je ze als je met pech komt te staan meteen kunt bellen.

Veelgestelde vragen

Waarom pechhulp afsluiten bij Blij dat ik rij?

De voordelen van Blij dat ik Rij zijn dat de kosten voor een abonnement laag zijn, al je voertuigen door deze aanbieder gedekt worden en iedereen uit het gezin gedekt is bij pechhulp. Bekijk alle voor- en nadelen.

Wat kost pechhulp bij Blij dat ik rij?

De kosten hangen af van het pakket dat je afsluit, maar je kunt het al afsluiten vanaf €29.95 per jaar. Bekijk de voorwaarden en alle tarieven.

Stel een vraag of laat hieronder je ervaringen met deze aanbieder achter.

  • delen 
  • delen 
  • delen 
  • e-mail 

Reacties

84 reacties naar reactie formulier »
  1. Mieke zegt

    1 december 2021 om 10:44

    Ik moet een nieuwe pechhulp verzekering afsluiten. Nu ben ik geïnteresseerd in Blij dat ik rij. Ik kan nergens vinden of ze mijn auto band gaan verwisselen als die kapot is. Zit dat er standaard bij als ik jullie hulp nodig mocht hebben?

    Beantwoorden
    • Theodoor zegt

      1 december 2021 om 12:40

      Hi Mieke,
      Voor de duidelijkheid, wij zijn geen onderdeel van Blij dat ik rij en spreken dus niet namens hen.
      Als je door een kapotte band niet verder kan zal de pechhulp dienst deze wel voor je vervangen. 99% van de kleine reparaties worden ter plaatse gedaan. Dit doet eigenlijk elke pechhulpaanbieder wel. Waarschijnlijk heb je wel een reservewiel in je auto.
      Mvg,
      Theodoor

      Beantwoorden
  2. giel logister zegt

    19 augustus 2021 om 12:07

    wil pechhulp Europa a 89,95 € afsluiten ,moet ik daarbij ook de eigenbijdrage a 59.95 € bij een pech situatie betalen.

    Beantwoorden
    • Theodoor zegt

      19 augustus 2021 om 12:41

      Alleen bij een pechhulp oproep in Nederland ja. Buiten Nederland niet.

      Beantwoorden
  3. Danny zegt

    28 februari 2018 om 18:15

    Ik raad iedereen ten zeerste af om pechhulp af te sluiten bij Blijdatikrij.nl. Afgelopen week autopech gehad toen het behoorlijk vroor ‘s nachts en blijkt dat Blijdatikrij.nl geen reparaties uitvoert (althans ze sturen onkundige monteurs zonder gereedschap of verlichting) maar enkel sleepbedrijven aanstuurt je auto naar een onbekende stalling te slepen om vervolgens naar een onbekende dealer van hun keuze te sturen. Terwijl mijn eigen dealer ruimschoots binnen de 25 km-grens valt. Er wordt telefonisch geschreeuwd “dat je geen recht hebt op vervangend vervoer” en “dat het allemaal niet zal gebeuren”. De voorwaarden zijn – naar eigen zeggen – soms wél en soms niet van toepassing. Uiteindelijk hebben we het sleepbedrijf weggestuurd en heeft de ANWB ons snel en vakkundig alsnog geholpen. Als je dan een klacht mailt, reageert men gelukkig wel maar maakt m’n niet eens excuses…

    Beantwoorden
    • S.Pals zegt

      21 juli 2022 om 21:12

      Vreemd dat hier dan geen antwoord op volgt.

      Beantwoorden
      • Theodoor zegt

        22 juli 2022 om 18:32

        Deze website is niet van Blij dat ik Rij. Dus zij hebben deze ervaring wellicht niet gelezen. Indien je een reactie wilt van een aanbieder op een ervaring kun je dit het beste aan de aanbieder zelf vragen.

        Beantwoorden
    • Joke Schoon zegt

      8 januari 2025 om 15:08

      Bij de KNAC is het niet beter hoor.

      Beantwoorden
  4. marian zegt

    6 februari 2018 om 10:31

    hoe is de service / auto vervoer geregeld als een auto niet ter plekke gerepareerd kan worden en dus naar de garage vervoerd moet worden

    Beantwoorden
    • Theodoor zegt

      6 februari 2018 om 18:22

      Dat is een goede vraag, dit zal bij Blij dat ik Rij voor eigen rekening zijn. I.t.t. andere aanbieders waarbij wegslepen van je auto wel inclusief is.

      Beantwoorden
    • Theodoor zegt

      7 februari 2018 om 15:13

      Aanvullend, mijn bovenstaande antwoord ging over pechhulp in Nederland. In Europa ben je gedekt van de kosten van repatriatie van het voertuig indien het voertuig niet binnen 2 werkdagen gemaakt kan worden en/of de reparatieduur langer is dan 3 uur en de dagwaarde hoger is dan de repatriëringskosten.

      Beantwoorden
  5. Juul zegt

    8 januari 2018 om 19:22

    Dus als men 4x pech heeft wordt dit € 240,00 + het inschrijfgeld

    Beantwoorden
    • Theodoor zegt

      10 januari 2018 om 13:31

      Als dat 4x in Nederland is, dan klopt dat ja. Wanneer je kijkt naar de dekkingstabel zie je hoe vaak men recht heeft op pechhulp in een jaar bij de diverse aanbieders.

      Beantwoorden
    • Wim Stal zegt

      2 januari 2019 om 13:32

      Je hebt het nu over 4x pechhulp per jaar! De laatste keer dat ik pech gehad heb is in 2010 geweest voor een kapotte dynamo en een lekke band is voor mij 30 jaar geleden.
      Je kunt het ook zo zien dat je €55,00 per jaar minder betaalt dan bij de ANWB en je met een goed onderhouden auto op winst draait als je bedenkt dat men gemiddeld 1X per 5 á 6 jaar pech heeft. Buiten Nederland is er geen eigen risico!
      Ik ga wel “Blij dat ik rij Pechhulp” bevragen over de wegsleepkosten en het behandelen van klachten.

      Beantwoorden
  6. Jo zegt

    21 december 2017 om 16:55

    Dus als ik het goed begrijp kunnen zowel mijn partner en ikzelf voor één vast bedrag per maand gebruik maken van deze regeling? Is het tussentijds mogenlijk om de verzekering omhoog te doen? Dit omdat wij niet elk jaar met bijv de auto op vakantie gaan.

    Beantwoorden
    • Theodoor zegt

      22 december 2017 om 11:53

      Dat klopt inderdaad. Wijzigingen aan het abonnement kunnen wanneer je een account hebt via Blij dat ik Rij aangevraagd worden.

      Beantwoorden
« Oudere reacties

Geef een reactie Reactie annuleren

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Copyright © 2025 · Links · Over ons · Privacy & cookies · Rots Media · Terug naar boven