Op Pechhulpvergelijk.nl zie je een objectieve vergelijking van pechhulp aanbieders in Nederland en Europa. Wij geven geen advies of waardeoordeel over de aanbieders. Wij tonen prijzen en de belangrijkste dekkingsvoorwaarden. Zo kun je zelf met behulp van eenvoudige overzichten kunt vergelijken en zo zelf de keuze kunt maken voor een pechhulp product dat het beste bij jouw situatie en wensen past. Meestal verzeker je jezelf voor meerdere jaren waardoor je met een simpele vergelijking flink wat kosten kunt besparen. Vergelijken loont!
Snel pechhulp vergelijken
Woonplaats | ✓ | ✓ | ✓ | ✓ | ✓ | ✓ | ✓ | ✓ |
Nederland | ✓ | ✓ | ✓ | ✓ | ✓ | ✓ | ✓ | ✓ |
NL + Europa | ✗ | ✓ | ✗ | ✓ | ✗ | ✓ | ✗ | ✓ |
Dekking op | Persoon | Persoon | Kenteken | Kenteken | Gezin | Kenteken | Kenteken | Kenteken |
Vervangend vervoer | ✓ | ✓ | ✓ | ✓ | ✗ | ✗ | ✗ | ✓ |
Prijs / jaar v.a. | €116,50 | €176,30 | €54,96 | €84,95 | €29,95 + €60 bij pech | €89,95 + €60 bij pech in NL | €62,50 | €139,95 |
Meer info | Meer info | Meer info | Meer info | Meer info | Meer info |
Volgorde aanbieders gesorteerd op naamsbekendheid
Controleer altijd de prijzen op de website van de aanbieder zelf. Laatste update 11-03-2024
Wegenwacht® van ANWB
Allianz Assistance
Blij dat ik rij
Autoverzekering + pechhulp
Veel aanbieders van autoverzekeringen bieden tegenwoordig ook een optie pechhulp aan. De prijzen hiervan zijn moeilijker te vergelijken, omdat de pechservice niet los verkocht wordt maar als onderdeel van een autoverzekering. Wij hebben dit daarom voor je uitgezocht en laten de prijzen van de modules binnen de verschillende autoverzekeringen hieronder op een overzichtelijke manier zien.
Meer info | Totale premie berekenen | Binnenland | Europa | NL en Europa | |
---|---|---|---|---|---|
Allianz Direct | Bereken je premie | € 95,4 | |||
Ohra | Bereken je premie | € 36,24 | n.v.t. | n.v.t. | |
ABN Amro | Bereken je premie | € 60,40 | € 22,36 | € 82,62 | |
Centraal beheer | Bereken je premie | € 56,64 | € 39,96 | € 96,60 | |
FBTO | Bereken je premie | € 59,24 | € 45,45 | € 104,69 | |
Inshared | Bereken je premie | € 104,52 | € 192,36 | ||
Univé | Bereken je premie | € 42,69 | € 32,67 | € 75,21 |
- Tarieven inclusief wettelijk verplichte 21% assurantiebelasting.
- FBTO , Univé en ABN Amro tonen op hun websites in eerste instantie tarieven exclusief assurantiebelasting (21%). Wij hebben de tarieven van deze aanbieders omgerekend naar inclusieve bedragen om vergelijken eenvoudig te maken.
- Berekening o.b.v. voertuig uit 2015. Leeftijd van het voertuig en andere variabelen kunnen mogelijk de premie beïnvloeden.
Voor complete tarieven van de autoverzekering met pechhulp, doe je een premieberekening. Deze premie is namelijk persoonlijk. De verschillen in dekkingen van pechhulp bij de autoverzekering kun je vinden op de pagina autoverzekeringen met aanvullende pechhulp.
Meest gekozen april 2024
Waarom pechhulp?
Niet alle pechhulp pakketten bieden dezelfde service bij pech onderweg. Zo bieden de meeste automerken alleen pechhulp bij een mechanisch probleem. Dus niet bij verkeerd tanken, je autosleutels achterlaten, een lekke band, etc. Je autoverzekering helpt dan weer alleen bij een ongeval, tenzij je aanvullend een pechhulp module afsluit.
Ga je weleens met de auto de grens over? Bijvoorbeeld voor vakantie? Als je in het buitenland te maken krijgt met autopech dan kan dit weleens grote gevolgen hebben. Hoe kom je op de plaats van bestemming? Hoe los je de autopech op en hoe regel je de repatriëring van je auto en je bagage? Hoe zit dat met je caravan en hoe zet je de vakantie voort?
Om met een gerust op weg te gaan is er voor al deze situaties een pechhulpverzekering. Soms in combinatie met een autoverzekering.
Waarom pechhulp vergelijken?
Pechhulp vergelijken levert veel voordeel op. Naast de bekende Wegenwacht® van ANWB die bij pech elke maand duizenden auto’s weer de weg op helpt zijn er ook alternatieven. Naast grote prijsverschillen tussen aanbieders zijn er vele verschillen in dekking waarbij de ene pechhulp verlener beter bij jouw situatie kan passen dan de andere aanbieder.
Pechhulp voor jouw situatie
Een auto, motor, fiets en meer. Op Pechhulpvergelijk.nl vind je de pechhulpverzekering die bij je past.
Blog
Optimaal opladen: verleng de levensduur van je autobatterij
Bepaalde laadgewoonten kunnen ervoor zorgen dat de actieradius van je elektrische auto op lange termijn sneller afneemt. Het verlies aan actieradius kan echter worden voorkomen: ACE, de mobiliteitsgids van Europa, geeft tips voor een zorgvuldige omgang met de accu – in termen van gezondheid van de batterij en voor een blijvend hoge actieradius met de…
Zelf je pech verhelpen, hoe doe je dat?
Het overkomt iedereen, vroeg of laat, en mij zelfs 2 keer in de afgelopen paar weken. De eerste keer heb ik dit zelf kunnen oplossen, de tweede keer niet. Maar de gebeurtenissen brachten me tot het schrijven van een blog over het zelf verhelpen van autopech. Veel voorkomende oorzaken van pech zijn bekend, en zo…
Wil jij wel elektrisch rijden, maar vind je het nog te duur?
Het is duidelijk dat auto’s die op fossiele brandstoffen rijden, de komende jaren volledig uit het straatbeeld zullen verdwijnen. Dat is niet iets waar we rouwig om hoeven te zijn, want er zijn gelukkig heel goede alternatieven op de markt en deze worden ook nog eens steeds beter. Zou jij nu alvast de overstap willen…
Veel gestelde vragen
Dit is een dienst die wordt aangeboden als je met pech langs de weg komt te staan. Vaak sluit je hiervoor een abonnement af, maar het kan ook on demand. Pechhulp wordt aangeboden voor verschillende voertuigen.
Wat pechhulp kost is afhankelijk de gekozen dekking en verschilt ook per aanbieder. Pechhulp is al mogelijk vanaf enkele euro’s per maand. Bekijk alle tarieven hier.
Let op: Wij geven op deze site geen advies. Wij tonen informatie over de tarieven en voorwaarden van pechhulp producten bij verschillende aanbieders. Wij geven geen waardeoordeel en adviseren niet. Je kunt wel zelf je ervaring en mening delen met andere consumenten door een reactie achter te laten.
Wij zijn benieuwd naar jouw ervaringen met autopech. Heb je hier al mee te maken gehad? Hoe ben je geholpen? Ben je tevreden? Vertel het hieronder zodat je anderen kunt helpen bij het maken van hun beslissing voor een aanbieder.
Jarenlang ben ik lid geweest van ANWB voor de wegenwacht / pechhulp. Nadat ik mijn auto had verkocht, heb ik ook mijn ANWB lidmaatschap opgezegd. De opzegging werd echter om onbekende reden niet juist verwerkt en ook mijn verhuizing was niet bekend (ondanks PostNL verhuisservice die bij alle andere bedrijven wel goed werkte). Gevolg is dat ik de afgelopen 3 jaar voor niks lidmaatschapsgeld heb betaald (wat natuurlijk mijn eigen schuld is, dat had ik zelf beter in de gaten moeten houden).
Maar nu komt het: de ANWB stuurt mijn gegevens direct door naar het incassobureau TKB. Er zijn wel brieven gestuurd, maar naar mijn oude adres. Hoeveel moeite is het om even te bellen of te mailen? Dan was het probleem gelijk opgelost. ANWB’s klantenservice is wat mij betreft echt om te huilen. Samen een oplossing proberen te vinden? Vergeet het maar. Zodra het is overgedragen aan het incassobureau “kan er niks meer aan worden gedaan”. Befehl ist befehl! Mij zien ze in ieder geval nooit meer terug als klant.
Stond in Brussel met lege accu zonder Europa dekking, heeft de ANWB me toch geholpen. Groot compliment voor ANWB, ook over de afgelopen 20 jaar hebben ze me altijd uitstekend geholpen.
Nou dan heb je geluk gehad, ik stond een keer 100 meter over de grens in België en ze kwamen niet. Maakte niet uit dat ze als ik op nl grondgebied had gestaan langs hadden moeten rijden om via België terug te gaan . Direct alles opgezegd voor 2 auto’s . Minder oud papier van die walgelijke kampioen. En sindsdien honderden euro’s bespaard. Jaren voor niks betaald , en toen je ze nodig had gaven ze niet thuis. Kan perfect zonder.
Ben onderhand ook klaar met de ANWB, wegenwachttarief voor 2 auto’s (sorry personen) word afgeschreven €209,- !!!!
Daarnaast is de ANWB bezig zich te profileren als een politieke raadgever en promoot rekeningrijden, belachelijk!
ANWB jullie zijn er voor je leden en ik kan niet geloven dat het gemiddelde lid jullie politieke advies ondersteund. Pechhulp is waar wij voor betalen, niet meer en niet minder.
Hoe dan ook wij zijn er klaar mee, na dit jaar een gold en een platinum member weg!
We staan met een lege accu of een kapotte dynamo. Het is niet druk bij de ANWB en ze zij er binnen nu en 60 minuten. We wachten nu al 2 uur en ze zijn er nog niet….
Behoorlijk klaar mee. Dit is geen service!
Vandaag een hele slechte ervaring met de anwb gehad. We zijn al jaren lid (goldmember) en ik had de anwb vanavond nodig. Ze hebben me 2.5 uur in de kou laten staan en uiteindelijk is mijn man komen helpen om het probleem op te lossen. Hier betaal ik dus niet al jaren premie voor. Inmiddels was ik ook reeds aardig onderkoeld. Dus als het aan mij ligt; anwb, weg er mee. Ik ga wel naar een ander.
Jarenlang zijn wij met twee auto’s lid van de ANWB wegenwacht. Afgelopen zomer hebben wij helaas op vakantie in Frankrijk autopech gehad. Wat een trieste bedoeling, de ANWB Alarmcentrale. Niet meedenken, niet terugbellen, niet vastleggen wat telefonisch is besproken. In totaal 13 keer (2,5 uur) zelf moeten bellen tegen buitenlands tarief.
Wij nemen het allerduurste abonnement af. Je gaat er vanuit dat als je dan iets hebt, je ook goed wordt geholpen. Wij hebben immers 2 kleine kinderen. Je betaalt extra voor vervangend vervoer en de haal- en brengservice hiervan. Komen ze twee dagen pas later pas met te klein vervangend vervoer. De geleverde auto was een hatchback terwijl wij een station model hebben! De vreemdste alternatieven werden geboden, waaronder bagage (kinderwagen, kinderstoel, campingbedje) achter laten, de helft van het gezin met de trein verder, twee kleine auto’s en dan zelf dubbel bezien en tol betalen etc. Uiteindelijk hebben ze geregeld dat wij 120 km verderop zelf een geschikte auto konden ophalen.
Bij terugkomst in Nederland een klacht ingediend. Daarop ook weer geen reactie. Wederom klacht aangekaart. Hierop was het antwoord dat we volgens de algemene voorwaarden geen recht hebben op compensatie, want ze hebben toch echt hun best gedaan. Er waren gewoon geen geschikte auto’s beschikbaar en de vakantieperiode is druk. Een coulance is aangeboden van 100 euro, maar dat is eens schijntje als je nagaat dat wij al meer dan 10 jaar betalen voor een service voor pechhulp in het buitenland wat de ANWB niet kan na hoeft te komen. Mijn ongenoegen hierover reeds drie maal geprobeerd onder de aandacht te brengen bij de ANWB. De ANWB-medewerkers hebben een empathisch vermogen van een aardappel. De letterlijke reactie van de ANWB is: “Uw teleurstelling is begrijpelijk, maar ik kan het niet mooier maken”. Daar mag je het dan meedoen.
Wij gaan het dus proberen bij een ander pechhulp-aanbieder. Geen ANWB voor ons! Ik gun ze geen enkele euro meer.
Bij de pechsituaties die mij zijn overkomen was de ANWB er altijd binnen een acceptabele tijd aanwezig. Nooit gezeur gehad over het ontbreken van enige dekking. Hulde aan de ANWB. Ik ben niet voor niets al 44 jaar lid!
ANWB is echt verschrikkelijk! Eerste keer pech, sta in mijn woonplaats op zaterdag avond. Blijk ik geen dekking te hebben. Kan voor 145 euro er wel bij, + 50 euro voorrij kosten. Uiteindelijk maar gedaan (hoeveel keus heb je op zaterdag avond). Vraag ik of er ook eventueel ook een accu wordt vervangen. Nee, alleen ‘sleutelhulp’ om de auto te starten. Nou daar heb ik niets aan als de accu kapot is en ik moet nog het weekend door. Accu kan (na vragen) wel mee genomen worden, moet wel appart betaald worden.. Ik vraag of ik kan pinnen, ‘nee we hebben geen pinautomaat’. Lekker als je langs de snelweg staat. Gelukkig is dat niet in mijn geval, maar wat een slechte service. Oh ja, ik mag ook nog 60 minuten wachten. Wat een feest.
Ik heb dit al eerder gedaan. ANWB je komt er niet verder mee.
De anwb belooft van alles !
Huur auto na 48 uur indien je eigen auto niet binnen die tijd gerepareerd kan worden. Krijg je dus niet !
Pas na 5 dagen na regelmatig bellen. Komen ze òòk nog met een auto met chauffeur die dus de gehele terug reis bij je in de auto mee rijdt.
Omdat ze die auto eigenlijk niet konden missen was het verhaal.
Vervolgens word dan je eigen auto binnen 10 tot 15 dagen terug gebracht, zeggen ze, maar je raad het al, na 23 dagen ga je maar weer naar die elle lange voorkeuzes zitten luisteren om eindelijk iemand te spreken. En die iemand weet niks.
Vreemd met een beeldscherm voor je neus. Hij weet niet waar je auto is. Hij weet ook niet wanneer hij terug word verwacht. ‘Hij had er al lang moeten zijn zegt de desk hulp, ik bel U zo spoedig mogelijk terug !’
Ja ja je raad het al.
Wie belt er terug ??
Ja, jij zélf de volgende dag.
Dus anwb, ik ga afscheid nemen van jullie, ik laat mij niet langer door jullie voorliegen !!
En dit terwijl ik lid ben sinds 1987 en niet noemens waardig veel hulp heb nodig gehad.