Op Pechhulpvergelijk.nl zie je een objectieve vergelijking van pechhulp aanbieders in Nederland en Europa. Wij geven geen advies of waardeoordeel over de aanbieders. Wij tonen prijzen en de belangrijkste dekkingsvoorwaarden. Zo kun je zelf met behulp van eenvoudige overzichten kunt vergelijken en zo zelf de keuze kunt maken voor een pechhulp product dat het beste bij jouw situatie en wensen past. Meestal verzeker je jezelf voor meerdere jaren waardoor je met een simpele vergelijking flink wat kosten kunt besparen. Vergelijken loont!
Snel pechhulp vergelijken
Woonplaats | ✓ | ✓ | ✓ | ✓ | ✓ | ✓ | ✓ | ✓ |
Nederland | ✓ | ✓ | ✓ | ✓ | ✓ | ✓ | ✓ | ✓ |
NL + Europa | ✗ | ✓ | ✗ | ✓ | ✗ | ✓ | ✗ | ✓ |
Dekking op | Persoon | Persoon | Kenteken | Kenteken | Gezin | Kenteken | Kenteken | Kenteken |
Vervangend vervoer | ✓ | ✓ | ✓ | ✓ | ✗ | ✗ | ✗ | ✓ |
Prijs / jaar v.a. | €116,50 | €176,30 | €54,96 | €84,95 | €29,95 + €60 bij pech | €89,95 + €60 bij pech in NL | €62,50 | €139,95 |
Meer info | Meer info | Meer info | Meer info | Meer info | Meer info |
Volgorde aanbieders gesorteerd op naamsbekendheid
Controleer altijd de prijzen op de website van de aanbieder zelf. Laatste update 11-03-2024
Wegenwacht® van ANWB
Allianz Assistance
Blij dat ik rij
Autoverzekering + pechhulp
Veel aanbieders van autoverzekeringen bieden tegenwoordig ook een optie pechhulp aan. De prijzen hiervan zijn moeilijker te vergelijken, omdat de pechservice niet los verkocht wordt maar als onderdeel van een autoverzekering. Wij hebben dit daarom voor je uitgezocht en laten de prijzen van de modules binnen de verschillende autoverzekeringen hieronder op een overzichtelijke manier zien.
Meer info | Totale premie berekenen | Binnenland | Europa | NL en Europa | |
---|---|---|---|---|---|
Allianz Direct | Bereken je premie | € 95,4 | |||
Ohra | Bereken je premie | € 36,24 | n.v.t. | n.v.t. | |
ABN Amro | Bereken je premie | € 60,40 | € 22,36 | € 82,62 | |
Centraal beheer | Bereken je premie | € 56,64 | € 39,96 | € 96,60 | |
FBTO | Bereken je premie | € 59,24 | € 45,45 | € 104,69 | |
Inshared | Bereken je premie | € 104,52 | € 192,36 | ||
Univé | Bereken je premie | € 42,69 | € 32,67 | € 75,21 |
- Tarieven inclusief wettelijk verplichte 21% assurantiebelasting.
- FBTO , Univé en ABN Amro tonen op hun websites in eerste instantie tarieven exclusief assurantiebelasting (21%). Wij hebben de tarieven van deze aanbieders omgerekend naar inclusieve bedragen om vergelijken eenvoudig te maken.
- Berekening o.b.v. voertuig uit 2015. Leeftijd van het voertuig en andere variabelen kunnen mogelijk de premie beïnvloeden.
Voor complete tarieven van de autoverzekering met pechhulp, doe je een premieberekening. Deze premie is namelijk persoonlijk. De verschillen in dekkingen van pechhulp bij de autoverzekering kun je vinden op de pagina autoverzekeringen met aanvullende pechhulp.
Meest gekozen augustus 2024
Waarom pechhulp?
Niet alle pechhulp pakketten bieden dezelfde service bij pech onderweg. Zo bieden de meeste automerken alleen pechhulp bij een mechanisch probleem. Dus niet bij verkeerd tanken, je autosleutels achterlaten, een lekke band, etc. Je autoverzekering helpt dan weer alleen bij een ongeval, tenzij je aanvullend een pechhulp module afsluit.
Ga je weleens met de auto de grens over? Bijvoorbeeld voor vakantie? Als je in het buitenland te maken krijgt met autopech dan kan dit weleens grote gevolgen hebben. Hoe kom je op de plaats van bestemming? Hoe los je de autopech op en hoe regel je de repatriëring van je auto en je bagage? Hoe zit dat met je caravan en hoe zet je de vakantie voort?
Om met een gerust op weg te gaan is er voor al deze situaties een pechhulpverzekering. Soms in combinatie met een autoverzekering.
Waarom pechhulp vergelijken?
Pechhulp vergelijken levert veel voordeel op. Naast de bekende Wegenwacht® van ANWB die bij pech elke maand duizenden auto’s weer de weg op helpt zijn er ook alternatieven. Naast grote prijsverschillen tussen aanbieders zijn er vele verschillen in dekking waarbij de ene pechhulp verlener beter bij jouw situatie kan passen dan de andere aanbieder.
Pechhulp voor jouw situatie
Een auto, motor, fiets en meer. Op Pechhulpvergelijk.nl vind je de pechhulpverzekering die bij je past.
Blog
Optimaal opladen: verleng de levensduur van je autobatterij
Bepaalde laadgewoonten kunnen ervoor zorgen dat de actieradius van je elektrische auto op lange termijn sneller afneemt. Het verlies aan actieradius kan echter worden voorkomen: ACE, de mobiliteitsgids van Europa, geeft tips voor een zorgvuldige omgang met de accu – in termen van gezondheid van de batterij en voor een blijvend hoge actieradius met de…
Zelf je pech verhelpen, hoe doe je dat?
Het overkomt iedereen, vroeg of laat, en mij zelfs 2 keer in de afgelopen paar weken. De eerste keer heb ik dit zelf kunnen oplossen, de tweede keer niet. Maar de gebeurtenissen brachten me tot het schrijven van een blog over het zelf verhelpen van autopech. Veel voorkomende oorzaken van pech zijn bekend, en zo…
Wil jij wel elektrisch rijden, maar vind je het nog te duur?
Het is duidelijk dat auto’s die op fossiele brandstoffen rijden, de komende jaren volledig uit het straatbeeld zullen verdwijnen. Dat is niet iets waar we rouwig om hoeven te zijn, want er zijn gelukkig heel goede alternatieven op de markt en deze worden ook nog eens steeds beter. Zou jij nu alvast de overstap willen…
Veel gestelde vragen
Dit is een dienst die wordt aangeboden als je met pech langs de weg komt te staan. Vaak sluit je hiervoor een abonnement af, maar het kan ook on demand. Pechhulp wordt aangeboden voor verschillende voertuigen.
Wat pechhulp kost is afhankelijk de gekozen dekking en verschilt ook per aanbieder. Pechhulp is al mogelijk vanaf enkele euro’s per maand. Bekijk alle tarieven hier.
Let op: Wij geven op deze site geen advies. Wij tonen informatie over de tarieven en voorwaarden van pechhulp producten bij verschillende aanbieders. Wij geven geen waardeoordeel en adviseren niet. Je kunt wel zelf je ervaring en mening delen met andere consumenten door een reactie achter te laten.
Wij zijn benieuwd naar jouw ervaringen met autopech. Heb je hier al mee te maken gehad? Hoe ben je geholpen? Ben je tevreden? Vertel het hieronder zodat je anderen kunt helpen bij het maken van hun beslissing voor een aanbieder.
Ook wij hebben slechte ervaring gehad met de ANWB Pechhulp in Denemarken. De ANWB was snel ter plekke. Omdat er een feestdag was in Denemarken was alles 2 dagen gesloten dat was geen probleem we stonden in de buurt op de camping. We konden de auto ‘woensdags naar de garagen brengen en dan ‘avonds weer ophalen. Goed geregeld dachten we. Maar de praktijk was anders. Het heeft bijna 2 weken geduurd voordat de auto gerepareerd was. Elke keer als we de ANWB belden zeiden ze we bellen u terug maar er werd nooit gebeld. De laatste cakantiedag weer eens gebeld en kreeg te horen dat er bij de garage de telefoon niet werd opgenomen maar dat ze er een Deens sprekend iemand naar tie zouden sturen en ons terug bellen.
We zijn toen snel op de fiets gesprongen naar de garage. Daar kregen we te horen dat we de auto om 4 uur konden gaken mits er voor die tijd was betaald.
Onderweg naar huis belde de ANWB om te zeggen dat de farage gesliten was maar dat we de auto ’s zondags (!) op konden halen. Toen heb ik ze maar verteld dat we al reden. Het was hun een raadsel hoe dat mogelijk was.
Ook wij overwegen om te stoppen met de ANWB en sat ba 45 jaar triuw lidnaatschap
Zo te lezen kan ik bij pech beter een garage in de buurt bellen ;-]
En voor de reis even een goede garage opzoeken.
Of heeft iemand een goede tip?
Ik heb er al meer dan 10 jaar niet meer nagekeken, maar toevallig nu pas en ik zie dat de premie verdubbeld is in die tijd, enig idee?
2009 Mondial Assist: 52,68
2010 Mondial Assist: 52,68
2011 Mondial Assist: 53,75
2012 Mondial Assist: 53,75
2013 Allianz Global: 59,29
2014 Allianz Global: 83,49
2015 Allianz Global: 83,49
2016 Allianz Global: 83,49
2017 Allianz Globa: 104,96
Hi,
We gaan met pechhulpvergelijk.nl aardig ver terug in de tijd, als ik je tarieven zo zie zou ik zeggen dat je destijds NL + EU zonder woonplaats had. Sinds eind 2016 zijn de tarieven afhankelijk van de leeftijd van je voertuig bij Allianz Global Assistance. Indien je al die tijd dezelfde auto hebt gereden zal deze inmiddels wat ouder zijn geworden. De huidige tarieven kun je vinden op onze pagina over Allianz Global Assistance. Je kunt natuurlijk altijd kijken of dit voor jouw situatie nog steeds de aanbieder is waarvoor je kiest.
Mvg,
Theodoor
Wij hebben een caravanbrand gehad (op het terrein van de douane vlak voor de opgang naar de Ferry Duinkerken Dover). Onze caravan was binnen een half uur volledig in vlammen opgegaan (ws kortsluiting /accu) en omdat we onze auto van de douane niet mochten verplaatsen heeft ook deze onherstelbare schade opgelopen. Vervolgens gebeld met ANWB (caravan en reisverzekering) en met centraal beheer (Eurocross) (autoverzekering). Wat een wereld van verschil in aanpak, aandacht en regie.
Eurocross was meteen zorgzaam, meelevend en nam regie over. Verzekerden ons dat we hoe dan ook thuis kwamen en dat zij het gingen regelen. Zij stelden ons gerust. Zelfs later via lieve opbeurende SMS en namen steeds zelf contact met ons op. De ANWB daarentegen was vooral zakelijk en veel afhoudender. We moesten eigenlijk vooral zelf bedenken hoe het verder moest. Overnachting en vervangend vervoer, de schrik zit er zo in dat alles duizelt. DFDS (ferrydienst) heeft ons voortgeholpen. Zij regelden en brachten ons naar een hondvriendelijk hotel en zorgden dat de auto werd veiliggesteld. Toen ik bij de ANWB aangaf dat ik het nummer van DFDS had voor het afhandelen van hun schade (brand op wegdek en afvoer caravan etc.) wilden ze daar niets van weten. Ik mocht het nr van de ANWB wel aan DFDS geven maar zelf namen ze geen contact op. Dat is ook naar ons toe zo gebleven. Wij moesten steeds zelf contact zoeken. De volgende dag ook mbt het vervangend vervoer. Terwijl we de avond ervoor ter plekke al hadden besproken dat Eurocross de auto zou laten ophalen en onze verzekering bij de ANWB het vervangend vervoer dekte, moesten we de volgende ochtend toch weer in conclaaf en ze wilden opnieuw met Eurocross overleggen omdat het niet in het dossier stond (!) Wat ik meldde deed er niet toe.. Ook in toon klonk er vooral desinteresse en weinig invoelendheid met onze situatie dat moment. Uiteindelijk kregen we na een uur het voorstel voor vervangend vervoer. Een Fiat Punto. We reden zelf in een 7p Volvo en waren met vier volwassenen, een puber en een hond. Dus toch maar een grotere. Ophalen in Lille om 16:00 uur (89 km verderop) met meteen de restrictie dat deze de volgende dag om 16:00 uur in Groningen (100km van onze woonplaats) moest worden ingeleverd. bevestigd oer sms op zakelijke toon. We moesten met de trein naar dit verhuurbedrijf. We mochten desgevraagd dan wel met een taxi naar een station. Ik had al tweemaal aangegeven dat we geen jassen meer hadden (het regende en was 9 graden) en moesten om uiterlijk 11 uur die ochtend uit het hotel. We hadden naar rook stinkende kleding aan (alles was verder opgebrand), geen haarkam, make-up of tandpasta en voelden ons ‘ongemakkelijk’. Wanneer we niet met de trein wilden, konden we een taxivergoeding van 75,- krijgen. En op de vraag wat te doen tot vier uur zei de man dat we in Lille naar een outlet konden gaan om jassen te kopen. Op mijn vraag hoe we daar dan kwamen moest hij toegeven dat dat lastig werd. Deze medewerker belde zelf uit Lyon, maar hield er geen rekening mee dat het die dag een dodenherdenkingsdag en een zondag was en dat dan in Frankrijk alles de hele dag gesloten is, maar er ook geen treinen reden. Dus toch maar met de taxi, die ook het zondagstarief voerde á 228,- Om 13:00 stonden we met een paar resterende tassen, zonder jassen in een koud en regenachtig Lille waar niets open bleek. Dan voel je je echt hulpeloos en in de steek gelaten. Helemaal verkleumd en verloren tot 16:00 uur gewacht. Bij de Sixt gelukkig een hulpvaardige employé, maar bleek de gevraagde auto niet aanwezig en kregen we de vraag waarom we van Duinkerken naar Lille waren gestuurd, (er waren ook bedrijven dichterbij die veel eerder open waren geweest). Ook was er in onze regio de mogelijkheid de auto te retourneren (wat een service).
Dan de afhandeling van de schade. Ook hiervoor moesten we zelf contact zoeken en hebben we uiteindelijk een heel pakket aangeleverd. Toen bleek dat we de reisverzekering ook zelf apart hadden moeten voorzien van info (beide ANWB Unigarant en de polisnummers op het schadeformulier, maar zo werkt het dus niet). Ook bleek dat als we niet hadden gevraagd (maand later) of de caravanpolis eigenlijk vanzelf stopte, deze gewoon zou zijn doorgelopen. Ook dat hadden we apart en uit ons zelf moeten doorgeven (kon niet met terugwerkende kracht stopgezet!). Hoe bizar. ANWB communiceert niet onderling en alles moet vanuit de klant bedacht worden. Intussen deed Eurocross zijn uiterste best om ons op de hoogte te houden (bijna dagelijks) van de voortgang van het terughalen van de auto, maar waren onverrichter zake geweest omdat de auto niet werd vrijgegeven omdat de ANWB weigerde de schade aan DFDS te vergoeden. Was niet aan hen, hierdoor hield DFDS de auto als onderpand. Eurocross heeft het daarom overgenomen en zal de schade vergoeden zodat wij de auto kunnen terugkrijgen (terwijl daar doordat ANWB niet handelde inmiddels nog meer schade aan was ontstaan omdat deze door een niet sluitende achterklep veel onweersbuien heeft gehad). Nu zijn we ruim vier weken verder en nog is het niet geregeld.
Wij zijn zeer tevreden over Eurocross, maar voelen ons slecht behandeld door de ANWB.
Motor pech onderweg naar Polen. Op de snelweg bij Bochum ( Duitsl) ontsteking kapot 3 km verder een HD dealer motor opgehaald en een vervangende motor mee gekregen via de ANWB wel een kleine eigen bijdrage voor de dagprijs te dekken. Bij terug komst zou de motor klaar zijn , helaas nog een storing. ANWB gebeld met het voorstel om mijn reis voort tezetten met de huurmotor, en mijn eigen motor laten terug brengen en de leen motor weer terug- geen probleem . Tot ik een SMS krijg dat ik de leenmotor zelf moet terug brengen naar Duitsland ??? Nu inmiddels 8 x gebeld en nu nog steeds geen duidelijk antwoord ontvangen. Iedere keer als ik bel moet ik mijn verhaal opnieuw vertellen ….. Word vervolgt
Vroeger toen ik nog veel 2de hands reed had ik ook al ANWB Rijd nu al jaren een bedrijfsbus en met de garantie van de garage had ik geen extra hulpdienst nodig, maar door een fout bij de garage ben ik over gestapt naar een andere garage, maar deze geeft deze service niet. Ik heb een bedrijfsbus, vrijdag 4 mei rijd ik op de A28 en ineens rook uit mijn uitlaat en niets deed het meer, ( turbo. stuk) daar sta je dan, ANWB is het eerste wat bij mij op komt, gebeld en daar is mij verteld dat ik dan wel direct lid moet worden, €90,- geen probleem moet toch echt zo snel mogelijk van de weg af, er kwam 88€ bij voor wegsleep kosten. Ik ben heel netjes en snel geholpen zowel door ANWB als de sleepdienst. De maandag daarom is mijn bus bij de garage afgeleverd. ?een paar dagen later pas de factuur. Geef mij toch de ANWB maar!!
Bij Allianz bij pech meer dan 1 uur in de wacht op een gevaarlijke plek, zonder iemand aan de lijn te krijgen ook niet met de mededeling dat het even kan duren.
Tevens de belofte dat hij de volgende dag bij de garage afgegeven zou worden is ook niet nagekomen
Ik stond met pech in Brussel, en heb geen hulp gekregen.4 keer gebeld en 4 keer beloofd we komen er zo aan..Ben na 5 uur met kapotte auto naar huis gereden met pijn en moeite gehaald gelukkig.Ik dien een klacht in en ze geven me een cadeaubon van 20 euro.Hoe durven ze .Ik zeg direct m,n abonnement op stelletje oplichters.
Beste Jaap,
Wie bedoel je met “ze?” Over wie gaat dit?
Mvg,
Pechhulpvergelijk.nl
Had Bovag pech hulp, doe dat NOOIT!! Jaren en een polis voor de auto(onnodig zat in garantie) en caravan!! Mover kapot en……. duw maar aan … in natte wei in spanje!!
dus als je auto niet wil starten laart de buren maar duwen!! een zeer onvriendelijke en a sociale behandeling!!
Kortom gooi je geld maar in het water maar niet naar de Bovag!!
Schrikbarende hoeveelheid negatieve reacties over de ANWB. Als het echt zo is dat de ANWB niet doet wat in de overeenkomst wordt beloofd, waarom is er dan niemand die zijn of haar rechtsbijstandverzekering om hulp vraagt? Of via het Juridisch Loket. Mijn ervaring was beter met de ANWB zo’n 17 jaar geleden. Wel lid, maar geen WW en toch geholpen. Gelijk WW erbij genomen. Als dat nu zo sterk is veranderd, dan gaat er iets niet goed bij de ANWB. Misschien goed om dit te melden bij Kassa TV van de VARA. De redactie gaat er serieus mee aan de slag als blijkt dat jullie gelijk hebben. Dat is al twee keer mijn ervaring. Via Kassa heb al eens een terugroepactie van een automerk ontketend. Doen!
Ben jaren lid geweest van de ANWB, vanaf 2002 tot 2016
vorige jaar stond ik met pech in frankrijk, er was iets met de banden waardoor de auto begon te trillen op het moment dat ik hard ging rijden.
Ben gestopt bleek iets te zijn met de banden ik kon in ieder geval niet doorrijden, anwb gebeld, ik moest contact opnemen met de politie van frankrijk omdat de anwb niet op de snelwegen mogen komen van frankrijg, prima dat is dan wettelijk zo bepaald.
Ben toen weggesleept, anwb heeft me zolang laten wacht en ze bleven maar dingen uitzoeken.
Volgens hun waren ze opzoek naar banden DIKKE ONZIN het zijn gewoon een stelletje leugenaars bijelkaar daar.
De een vertelt je het ene verhaal en als je terug belt krijg je weer iets anders te horen.
Het is een lang verhaal maar om het maar kort te maken stond ik daar 1,5 dag en de luitjes van anwb wilden ineens bewijs van mij zien dat het geen achterstallig onderhoud was.
Auto was nieuw en voor mij natuurlijk onmogelijk om ergens uit middel of nergens bewijs stukken aan te leveren want dat lag natuurlijk thuis.
Uiteindelijk iemand gevonden die mijn sleutel bij me moeder ging halen en bij mij thuis de bon te zoeken (voordat ik naar het buitenlend heb ik de auto op alles laten nakijken) deze opgestuurd maar deze kwam steeds niet bij hun aan (smoesjes).
Uiteindelijk heb ik dus zelf een garage moeten zoeken en zelf 4 nieuwe banden gekocht en erop laten zetten.
ik heb bij terugkomst in nederland gelijk een klacht gestuurd.
ze erkenden de fout dat ze vroegen om een bewijs want dat was fout en daarom wilden ze mij een bon voor etentje aanbieden. de kosten die ik dankzij hun heb moeten maken was volgens hun mijn eigen keuze dus volgens hun moest ik met een kind van 4 jaar 3 dagen in de auto gaan wachten totdat anwb een keer zin had om mij vervangend vervoer te geven.
ANWB direct STOP gezet wil ook nooit meer iets met ze te maken hebben zo is ook heel mijn familie bij hun weggegaan. DUS mensen ANWB HELL NOOO
helaas zelfde soort ervaring, en Lidmaatschap ook opgezegd na 35 jaar, oplichters zijn het geworden !
nou ik zeg de ANWB Wegen Wacht ook op . 22 juni pech gekregen in Zweden / verzekerd voor vervangend vervoer maar dit nooit gekregen. 7 dagen langer in zweden moeten blijven en alles zelf moeten regelen. kregen ook steeds een ander antwoord en als ik vroeg wat plan B was wisten ze dit niet.
veel dingen die ze mij beloofd hebben aan de telefoon heb ik hun nog moet helpen herinneren, nu vandaag na bijna 5 maanden eindelijk afgerond. gelukkig ben ik een volhouder !!!!
nooit meer ANWB wegenwacht. Reisverzekering is wel goed ,hebben ons wel super geholpen !!!!!
Désirée