Reis je weleens met de auto door Europa, bijvoorbeeld voor een korte of lange vakantie? Dan is pech onderweg een vervelende onderbreking. Je wilt natuurlijk zo snel en goed mogelijk geholpen worden als je met pech aan de kant staat. En dus is een pechhulp Europa abonnement geen overbodige luxe.
Vergelijk op deze pagina alle aanbieders van pechhulp in Europa, hun tarieven en hun dekkingsvoorwaarden.
- Europa met NL
- Dekking bij pechhulp Europa
- Autoverzekeringen met Europa dekking
- Meenemen onderweg
- Ervaringen en vragen
Wanneer je onderweg te maken krijgt met autopech, dan kan dit vervelende consequenties hebben. Maar als je de juiste verzekering hebt afgesloten helpt de pechhulp aanbieder je met vragen als: hoe regel ik repatriëring van mijn auto of motor en hoe vervoer ik mijn bagage? En natuurlijk: hoe kom ik nu op de plaats van bestemming?
Pechhulp Europa met Nederland
In de pechhulp Europa mét Nederland pakketten wordt je logischerwijs zowel in Nederland als het buitenland gedekt. Dus ook als je hier met bijvoorbeeld een lekke band komt te staan komt de aanbieder je te hulp schieten. Bekijk de voorwaarden en prijzen in de tabel hieronder.
Alle tarieven en meer info | Vanaf prijs/jaar | Meer info | Woonplaats | Vervangend vervoer | Aanbieder |
---|---|---|---|---|---|
Blij dat ik rij | € 89,95 |+ € 60 bij pech in NL | Bestel Nu | ✓ | ✓ | |
Allianz Global Assistance | € 59,95 | Bestel Nu | ✗ | ✓ | |
Allianz Global Assistance | € 84,95 | Bestel Nu | ✓ | ✓ | |
Wegenwacht® van ANWB | € 103,15 | Bestel Nu | ✗ | ✗ | |
Wegenwacht® van ANWB | €176,30 | Bestel Nu | ✓ | ✓ |
De tarieven in de tabel hierboven zijn vanaf prijzen op jaarbasis. Voor volledige tariefoverzichten, kijk je op de pagina’s van de pechhulp aanbieders in het menu onder het tabje ‘Aanbieders’. Controleer altijd de actuele tarieven en voorwaarden op de site van de pechhulp aanbieder voordat je overstapt. Laatste update 11-03-2024
Pechhulp Europa dekking
Bekijk in de tabel hieronder wat de voorwaarden van de verschillende aanbieders zijn en wat ze wel en niet binnen Europa dekken. In de tabel gaan we uit van een basisabonnement voor Europa, het goedkoopste abonnement dus.
Wegenwacht® van ANWB | Allianz Global Assistance | Blij dat ik rij | |
---|---|---|---|
Dekking op kenteken | Op persoon | ✓ | ✓ |
Reparatie ter plaatse | ✓ | ✓ | ✓ |
Wegsleep kosten gedekt | ✓ | ✓ | ✓ |
Repatriëring naar Nederland | ✓ | ✓ | ✗ |
Standaard vervangend vervoer | ✓ | ✓ | ✗ |
Standaard hotelservice | ✗ | ✓ | ✗ |
Standaard ook in woonplaats | ✓ | ✗ | ✓ |
Leeftijd van uw voertuig | n.v.t. | > 3 jaar premie is afhankelijk | n.v.t. |
2e voertuig | ✓ | ✗ | ✗ |
Hoe vaak per jaar recht op pechhulp? | 3x kosteloos | - 7x - 5x in woonplaats - 2x voor repatriëring | Onbeperkt |
Hoe vaak mag je het kenteken wijzigen? | Max. pechhulp bij 2 kentekens per jaar. | 3x (niet zelfde kenteken) | 1x |
Tanken verkeerde brandstof | Ja, tegen eigen bijdrage van €35,- | ja, behalve kosten voor uitpompen verkeerde brandstof. | ✓ |
Bedrijfswagens (zakelijk) | ja, gescheiden product | ✓ | ✗ |
Ingang dekking na afsluiten | > 48 uur | > 5 dagen | 14 dagen |
Vanaf prijs/jaar Europa incl. NL | €176,30 | € 59,95 | € 89,95 + € 60 eigen bijdrage in NL |
Nu afsluiten | Bestel nu | Bestel nu | Bestel nu |
Auto- en reisverzekeringen met Europa dekking
Pechhulp Europa kun je vaak ook als extra module bij een autoverzekering afsluiten. Deze extra module bij de verzekering heet dan meestal ‘Pechhulp buitenland‘. Nieuwsgierig naar deze vorm van pechhulp? Bekijk dan autoverzekeringen met pechhulp om te zien wie dit aanbieden en wat de tarieven zijn. Bij sommige reisverzekeringen zoals die van Centraal Beheer en Ohra kun je ook bij een doorlopende reisverzekering een pechhulp module voor in het buitenland afsluiten.
Meenemen onderweg in Europa
Naast een pechhulp Europa dekking moet je ook rekening houden met eventueel verplichte accessoires die je in de auto bij je moet hebben. Dit is afhankelijk van het land waar je doorheen rijdt op weg naar je bestemming. Zo is het bijvoorbeeld verplicht om in Frankrijk twee alcoholblaastesten, een veiligheidsvest en gevarendriehoek bij je te hebben in de auto. Kijk hier voor een volledig overzicht van veiligheids autoaccessoires in Europa en bekijk wat in welke landen verplicht is.
Veelgestelde vragen
De voorwaarden verschillen per aanbieder. Wat alle partijen aanbieden is reparatie ter plaatse en dekking van de wegsleep kosten. Of je recht hebt op vervangend vervoer, hoe lang en of je wagen teruggebracht wordt naar Nederland indien noodzakelijk bekijk je in dit overzicht van dekkingsvoorwaarden per aanbieder.
Wat je betaalt voor pechhulp in Europa is afhankelijk van de aanbieder en je eigen wensen voor wat betreft dekking. Maar je bent al verzekerd van pechhulp in Europa vanaf €59,95 per jaar. Bekijk het overzicht met kosten per aanbieder.
Heb je ervaring met autopech in Europa? Wij zijn benieuwd door wie en hoe je geholpen bent. Vind je de informatie op deze pagina nuttig? Geef dan een beoordeling in sterren. En heb je vragen? Laat deze dan hieronder achter.
Jammer genoeg is het niet mogelijk lid te worden bij de ADAC buitenlandse autos vanaf 2018.
Kijk voor gewenste pechhulp tidens je vakantie ook naar je al lopende reisverzekering!
Vaak is het mogelijk (zoals bij mij OHRA doorlopende reisverzekering) om dit als keuze mee te verzekeren.
Ik heb al ANWB hulp in NL voor de pechhulp in NL (ook voor de dagelijkse ritjes) en met de aanvulling van de reisverzekering vul ik deze aan voor het buitenland /Europa.
Sechts € 27,55 in mijn geval…
In 2008 had ik vlakbij Ulm motorschade. Waren onderweg naar vakantiebestemming. ANWB gebeld. Na een uur werd de auto meegenomen door de sleepdienst. Om 11 u met de ANWB gebeld voor een vervangend. auto. Komt eraan , meneer. Om 2 u weer gebeld. Komt eraan, Meneer. Situatie, parkeerplaats van een garage, medewerker gaan alvast het weekend in,. 03 uur gebeld, komt eraan meneer, echt.
5 uur gebeld, meneer u stelt zich toch een beetje aan, komt eraan. 06 uur gebeld, meneer we hebben een probleem we lossen het op. 07 u. Meneer, we hebben een auto voor u ….maar… u moet het zelf ophalen. Dus met taxi door Ulm, 8 uur bij het verhuurbedrijf. Maar die waren nog niet klaar, dus een uur wachten op fiat vanuit Berlin. 9 uur met de auto terug en garage zoeken un Ulm. 9:30u weer onderweg. 2 weken daarna verkeersboete uit Ulm. Wat een wanprestatie, enigste lichtpunt ze hebben alle onkosten betaald. Excuse? Nee.
Gisteren 25-5 autopech gehad op weg naar mijn werk. Oliedruk viel weg en motor viel stil. ANWB gebeld omdat ik mijn partner de Europa plus dekking a €171 hebben met partnerpas €5. ANWB kon mij niet helpen omdat de partnerpas blijkbaar op een ander kenteken stond. We hebben maar een wagen, dus de vraag is welk kenteken en help ons nu aub…. Onmogelijk zeiden ze, je kan voor €212 extra geholpen worden. Uiteindelijk heb ik zelf een takeldienst moeten regelen ervan uitgaande dat ik op de pechstrook stond in de spits, kun je nagaan.
ANWB…je kan er wat mee – ik heb er geen woorden voor.
Thuisgekomen en onmiddellijk ingelogd op pc mijn ANWB, stond er onder hoofdlid mijn partnerpas verdraaid.
Wil deze ochtend contact met hun opnemen hiervoor, hebben ze de partnerpas eraf gehaald.
Dit vind ik gewoon oplichting, waarom doen ze zoiets???
Ben ook platina klant bij ANWB. Maakt niets uit als je pech hebt met een Volvo in Frankrijk. ANWB gebeld. Een RAMP!! Auto door verkeerde sleper na 11/2 dag pas weggesleept, daarbij beschadigd, vervolgens verder gesleept naar juiste garage. Na 3 dagen wachten (gelukkig in een huis, maar zonder boodschappen te kunnen doen; dorp heeft niets) EINDELIJK een vervangende auto. Vervolgens nog een week SMSjes ontvangen dat ze op zoek zijn naar een vervangende auto. HALLO!!!! WAKKER WORDEN!!! Ook nog eens geen reactie op emails die we sturen met vragen aan ANWB over juistheid van prijs die voor reparatie wordt gerekend (eigen garage geeft aan dat het dubbel is t.o.v. Nederland). Zelf constant duur moeten bellen naar ANWB omdat zij niet, zoals beloofd, terugbellen. U begrijpt: wij zoeken een andere pechhulp instantie en GEEEN ANWB meer!
ik ben ook allang klaar met ANWB , ik had pech in Frankrijk ,en via centraal beheer moest ik ANWB bellen na 2 dagen pas hulp gekregen , na het dreigen van de eigenaar van de garage om ANWB naar de rechter te slepen in Frankrijk omdat ik was met klein kinderen van 3 jaar oud en 5 , en ben niet goed geholpen zij doen zo moeilijk , ik had op dat ding S.O.S PAAL op de snelweg gedrukt en paar minuten later kwam een sleep wagen die hebben me gesleep naar een garage daar blijkt dat de auto niet gerepareerd kan worden volgens de garage minimaal 1 week wachten , dus volgens de regels had ik had recht op op vervangend vervoer . de eigenaar van de garage had medeleden met me en had een lift gegeven naar de hotel , na 2 dagen moest ik een auto ophalen in Avignon en inleveren in Lyon daar heb ik een andere auto gekregen die is moest inleveren in Parijs dat was voorwaarde van hun , ik moest wel omdat ze hadden mijn visa kaart gebruikt voor garantie , ik moest omrijden pak extra 600 km van Lyon naar Parijs vliegveld charle de gaule . daar had ik een Nederlandse auto gekregen die ik moest inleveren in Amsterdam Schiphol , nou ze hebben me goed misbruikt , een gratis chauffeur voor de ANWB .sindsdien ik vertrouw geen 1 pech hulp bedrijf meer …..
Platina klant ANWB. Pech in Portugal. Accu bleek compleet leeg. In Portugal mag niet worden gesleept.
Redelijk snel, enige uren na melding oplegger gearriveerd en auto meegenomen naar ANWB servicepunt in de Algarve Portimao. Plaatsen nieuwe accu kostte euro 250,-. Niets bijzonders gewoon voor Renault Megane.
Diezelfde dag werd er op de camping nota bene een kapotte accu vervangen door eveneens een nieuwe accu voor euro 70,-
Bij thuiskomst gereclameerd en na (2 maanden) zeuren, klagen en bezwaar maken van mijn kant werd “coulanceregeling”getroffen door de ANWB: euro 100,- retour. Men hield vol dat de kosten ad 250,- “normaal waren”
U snapt het. Ben inmiddels geen lid meer van de ANWB.
klopt Rolof. ANWB zijn echt oplichters. wat kan je mij adviseren als alternatief?
Ik ben LID van de Duitse ADAC . Ja, het kan ook als in Nederland wonende met Nederlands Auto. Pech in Belgie gehad , Auto reed alleen nog stotterend en viel geregeld uit. ADAC nummer voor Buitenland gebeld. Binnen 1/2 uur pechhulp van ANWB arriveert , hun hebben met ADAC contract en moeten klanten van ADAC onmiddellijk ter Hulp schieten. ANWB medewerker auto direct naar garage gesleept , Reparatie duurde 2,5 uur , Sensor moest vervangen worden . Indien je geen of te weinig Geld bij je had kon je zelfs de kosten via ADAC laten betalen en later aan ADAC terug betalen . Ik ben inmiddels als meer dan 5 jaar LID van ADAC , heb aan huisdekking, NL en zelfs geheel Europa voor 79,50 Euro per Jaar ADAC Plus.. Bij alle problemen die ik tot nu toe had nooit langere Wachttijd dan 1 uur gehad en altijd correct geholpen. Mijn Ervaring van ANWB voor die Tijd was minder positief .
Zul je wel een aardig woordje Duits moeten spreken anders heb je er niks aan 😉
Jammer genoeg is niet meer mogelijk bij de ADAC lid te worden vanaf 2018.
ANWB moet het hebben van omzet op accu’s. De wegenwachten worden er tijdens functioneringsgesprekken op afgerekend of zij wel genoeg accu’s omzetten.
De ANWB kan anders ook goed goochelen met verzekeringen, offerte aanvraag gedaan en polis afgesloten ,
krijg je na 1.5 maand een afrekening die 100 procent duurder is dan de offerte ze konden nl mij niet in het roy.data systeem vinden dus gaan ze uit van 0 schade vrije jaren ,als je ze dan opbelt word je uitgelachen en en niet serieus te woord gestaan. de eerste de beste andere auto verzekering kan je wel vinden in het roy, data systeem en is nog aanmerkelijk goedkoper dan de offerte van de ANWB dus maar na jaren lid te zijn en ze nooit nodig hebben gehad maar mijn lidmaatschap opgezegd conclusie ANWB niet blij mee
Ja, Pech gehad met Mondial Assistance en ook die laten je gewoon in de kou staan. Regelen vervangend vervoer op 150 km van waar je bent, kosten om daar te komen worden maar gedeeltelijk vergoed en dan ook nog een auto zonder ruitensproei vloeistof, in de sneeuw en de kou. Ze doen net of ze je helpen maar eigenlijk proberen ze alles zo goedkoop mogelijk te doen. Klachten worden afgedaan met “ja een beetje pech” en “dat is onze verantwoordelijkheid niet ! ”
LET OP vervangede AUTO is niet volledig verzekerd, dit moet je nog zelf (uit eigen zak) afkopen.
Nu eens rond kijken of er iets beters is te vinden.
Het hele verhaal.
”
Geachte heer of mevrouw,
Wij hebben helaas in Frankrijk van jullie pech hulperverlening gebruik moeten maken.
Dit is een zeer slechte ervaring geweest en helaas al de tweede maal een slechte ervaring.
Na heel vroeg te zijn opgestaan om naar Frankrijk af te reizen zijn wij na ongeveer 1000 kilometer 30 auto minuten van onze bestemming gestrand. We hebben na even te hebben gekeken wat er aan de hand was direct de pech hulp ingeschakeld. Binnen een ½ uur was er dan ook een sleepwagen aanwezig. De goede man stapte in onze auto en de auto starte direct (iets wat mij daarvoor niet lukte). Na wat te kijken was de meneer het met ons eens dat er iets niet goed was, hij vermoede een slecht contact en heeft met mijn startkabels de kontakten van de accu schoongemaakt (de goede man had namelijk helemaal niets bij hem). Toen heeft hij de accu gemeten en deze was 11.8 volt, toen een beetje gas en de meter ging naar 12.5 volt. Dus werkte alles volgens de man weer naar behoren. Ik vertrouwde het niet en heb toen de auto nog een paar keer gestart zonder problemen. Maar toen ik alles aanzetten (groot licht en ventilator) en een beetje gas gaf begon het acculampje toch weer te knipperen en viel de stuurbekrachteging steeds even weg. Dus nog voor de man van de sleepdienst weg was heb ik hem terug geroepen en heeft hij besloten de auto mee te nemen. Op ons verzoek om ons eerst naar onze bestemming te rijden en dan de auto bij de garage af te geven kwam als antwoord dat hij daarvoor geen toestemming had. Dus wilde hij ons naar de garage brengen (45 min. de verkeerde kant op). Dat wilden wij niet omdat dat alleen maar extra taxi kosten met zich mee zou brengen. En dat wij weten dat de taxi de bergop erg kostbaar is. Toen wij vroegen of hij alstublieft een taxi wilde bellen om ons op de huidige locatie op te halen was het antwoord “nee, en ik weet ook geen taxi”. Na lang aandringen heeft de man een taxi nummer en geeft dat aan mij, ik bel het nummer en vraag of de pech meneer aan de taxi wil uitleggen waar we staan. Gelukkig wil hij dit wel doen. Nu de hele auto leeggehaald en in de regen en door de modder in een boeren schuur gezet om vervolgens het hele proces nog eens te herhalen om het weer in de taxi te krijgen. En omdat we met de auto waren hadden we wat extra spullen meegenomen. Gelukkig was ook de taxi erg snel terplaatsen en konden we snel onze weg vervolgen.
Diezelfde middag/avond krijg bericht of ik de garage wil bellen om de reparatie opdracht te geven. Helaas lukt het mij niet meer de garage te bereiken en probeer ik het Zaterdag morgen weer. Ik krijg op Zaterdag een meneer aan de telefoon die nergens van af wist en of ik dan Maandag maar terug wilden bellen. Ik hem de goede man toen gevraagd om ons te bellen zodra zij wisten wat er met de auto mis was. Dat zouden ze dan doen. Toen ik Maandag om 15:00 uur nog niets had vernomen zijn we zelf maar weer gaan bellen. Nu kregen we een meneer die ons vertelde dat we het verkeerde nummer belden en de meneer (die naast hem zat!!!) op een ander nummer moest worden gebeld. Omdat het allemaal erg moeizaam ging hebben we de verzekering gebeld en gevraagd te bellen met de garage om vragen wat er nu aan de hand was. De verzekering melde ons dat de Dynamo kapot zou zijn en vervangen moest worden. Dit vond ik een raar verhaal omdat ik er toch echt naast heb gestaan en de sleep meneer met een voltmeter liet zien dat de dynamo wel werkte. Maar goed doe dan toch maar een nieuwe Dynamo, helaas was dit alles nu te laat om nog Dinsdag wij de garage binnen te komen en konden zij pas Woensdag beginnen. Omdat wij beide woensdaggewoon moesten werken in Nederland was dat dus niet echt een oplossing. Na overleg met de verzekering zou er nu dus een repatriëring komen en wilde ik graag dat de auto dan ook in Nederland werd gerepareerd. Ook dit ging eerst fout omdat de Garage de onderdelen na het gesprek met de verzekering dus opeens had besteld. Na “blijkbaar” veel moeite is dit toch nog weer afbesteld geworden. Nu zou de verzekering een huur auto gaan zoeken voor onze terugreis Dinsdag morgen.
Ik heb toen direct aangegeven dat de huurauto wel een beetje in de buurt moest zijn bijvoorbeeld Saint-Gervais, Domancy of Sallanches, maar zeker niet Geneve omdat dit vanaf onze verblijfs locatie erg lastig bereikbaar is en met een taxi van 100 euro je niet eens halverwegen komt (normaal taxi van Geneve kost 233 euro).
Dus hebben wij ook nog even nagekeken of een vlucht wellicht een mogelijkheid was, maar volgens de dame van de verzekering was dit veel te duur.
Na wat wachten komt dan het telefoontje dat er een huur auto is gevonden in Geneve airport, en dat we die daar vanaf 10:00 op kunnen halen, maar we moeten de auto wel in Rotterdam Hilton inleveren ?? Hoe we van daar dan weer thuis komen dat was dan maar weer ons probleem. Wel wordt er gemeld dat er een extra taxi vergoeding is van wel 100 euro. Ik heb nog proberen uit te leggen dat dat ons niet naar Geneve zou brengen en ook niet van Rotterdam Hilton naar Den Haag maar dat was tegen dovemans oren. Omdat we extra tijd nodig hadden om op Geneve te komen heb ik de auto ophaal tijd op 14:00 uur gezet. Dus moesten wij nu opschieten om nog een bus kaartje te regelen bij het VVV kantoor van, de bus naar Geneve is alleen op reservering beschikbaar. Gelukkig waren er nog kaartjes beschikbaar voor de Geneve bus op dit late tijdstip.
Dus wij om 11:00 met alle tassen en koffers over straat slepen naar de bushalte (er is geen taxi in het dorp waar wij zitten), dan na 15 minuten in de bus alles er weer uit halen en 50 minuten wachten in de stromende regen op de bus naar Geneve. Alle bagage weer inladen en op weg naar Geneve.
Aangekomen op Geneve airport naar de Sixt balie. En ja daar gaat het natuurlijk weer fout, het reserveringsnummer dat ik op de SMS van Mondial had ontvangen is geannuleerd. Na wat heen en weer gebel komt de reserverings medewerker een andere boeking tegen. Maar deze is niet compleet en de meneer van Sixt wil ons de auto niet meegeven todat hij een nieuwe voucher van de verzekering krijgt. Dus ik weer bellen met Mondial en daar krijg ik te horen dat alles goed is geregeld, na weer uit te leggen dat de meneer van Sixt daar anders over denkt is Mondial dan eindelijk overtuigt dat er iets niet helemaal goed is gegaan en Mondial gaat dit nu veranderen en dit zal dat snel bij Sixt Geneve in het systeem zichtbaar worden. Maar na gevraagd te hebben of Mondial het niet direct naar Sixt Geneva kan faxen komt het antwoord dat er niet gefaxed kan worden naar Sixt Geneva maar allen naar het “hoofdkantoor” van Sixt, Zelfs de meneer van Sixt Geneva wordt nu boos en roept maar dat er geen hoofdkantoor is en dat Mondial de aanpassing naar Sixt geneva moet sturen. Nadat ik ongeveer 50x gebeld heb met Mondial en nu anderhalf uur later is er eindelijk een fax binnen gekomen bij Sixt en kunnen we eindelijk een auto meekrijgen. Nog steeds moeten wij zelf bij-betalen voor een extra bestuurder en moeten wij extra betalen voor afkoop van het eigen risico (In Geneve is dat 3.500,- euro) Deze extra betalingen zijn natuurlijk helemaal belachelijk, dat hoort Mondial toch gewoon voor ons te regelen, ten minsten zouden jullie dat bij de boeking moeten melden zodat we dat dan direct kunnen regelen en niet ter plaatste moeten checken. Tevens krijgen we een automaat, iets wat we niet gewend zijn en omdat we toch al 4 uur onderweg zijn en net een uur met Modial aan de telefoon hebben gehangen niet echt een lekker begin en dan ook nog een eens automaat. Mijn vrouw is met alle stress al helemaal niet van plan in deze auto te gaan rijden.
Maar goed we zijn we dan eindelijk onderweg. Tot aan Belgie gaat alles dan nog wel redelijk voorspoedig. Behalve een stop waar we van chauffeur willen wisselen , maar we de auto maar niet aan de praat krijgen. Na een half uur proberen, lukt het mij eindelijk om de auto weer te starten. Omdat we geen zin hebben weer 3 uur in de kou te staan en door Mondial achtergelaten te worden besluiten we om toch onze weg in deze auto voor te zetten.
Nu komt de eerste sneeuw en al gauw werkt de Ruitensproei installatie niet meer, iets wat onder deze omstandigheden (-7 graden en sneeuw/ijzel) niet erg goed is. We moeten om de 5 kilometer op een parkeerlaats stoppen om de ruiten met de hand schoon te vegen. Gelukkig komen we na 30 kilometer een bezinestation tegen en hopen we met de aankoop van wat antivries ruiten vloeistof het systeem weer aan de praat te krijgen. Helaas lukt dit niet en we gaan weer verder om vervolgens om de 5 tot 10 kilometer te stoppen en de vooruit weer schoon te maken. Eigen is dit een levensgevaarlijke manier van Autorijden, maar na onze teleurstelling in Mondial hadden we geen zin om midden in de nacht naast de weg te moeten wachten op jullie pech Hulp , dan maar langzaam en uren later thuiskomen dan nog eens op jullie hulp te moeten vertrouwen.
De volgende ochtend meteen Sixt gebeld en uit gelegd ik het niet echt verantwoord vond om de auto naar Rotterdam te rijden gezien het feit dat de sproeiers het niet deden. Dat was geen probleem, Sixt stuurden binnen 3 uur iemand om de auto voor de deur op te halen. He He ,, zo kan het dus gelukkig ook ?!!!!!.
Dus alles bij elkaar hebben wij een verschrikkelijke vakantie gehad, we hebben door alle toestanden dus ook niet meer geskied. We hadden toch wel verwacht dat Mondial Assistance de hulp verlening wat beter en strakker zou hebben geregeld, we hebben echt de indruk dat jullie een stelletje goedbedoelde amateurs zijn, en dat veracht je toch niet echt.
Wat vreemd. Ik dacht dat de ANWB wel aan repatriëring deed..
Onze recente ervaring is dat de ANWB er alles aan doet om niet te repatriëren ! Eerst was het afgesproken, toen werd het weer ingetrokken, we moesten hem zelf maar ophalen uit Stuttgart, en pas na flink volhouden en veel gesputter kregen we de toezegging dat de auto op transport gezet gaat worden. Maar dat moeten we nog gaan meemaken….
De pech ontstond donderdag 12 september bij Stuttgart, maandag 16 september was de auto gemaakt bij een BMW dealer, en ja……., daar staat hij nu dus nog omdat de ANWB te beroerd is om het transport te plannen.
Echt niet te filmen hoe vreselijk klant onvriendelijk en onwillig die medewerker is.
Eerst was de reden dat ze niet wisten of de reparatie betaald was aan de garage en dan plannen ze hem niet in. We hebben de scan van de betalingsafschrift doorgemaild ( was nl. 16 sept. direct betaald), maar toen kregen we te horen dat hij toch pas maandag 23 sept. ingepland gaat worden want dat is een andere afdeling en daar ging deze medewerker niets aan veranderen.
Dan kan het ook nog 5 tot 10 werkdagen duren vóór hij op transport gaat.
Al met al staat de auto dan gewoon 2 of 3 weken klaar en betaald te wachten tot het de ANWB belieft hem op transport te zetten en al die tijd missen wij de auto.
Kortom, wij zeggen ons lidmaatschap na 25 jaar op! Heb je ze eens nodig, krijg je dit!
Afgelopen zomer in Frankrijk pech gehad (turbo kapot) en daarbij zeer slecht gevoel overgehouden aan de ANWB.
ANWB heeft continu geweigerd de de auto te repatriëren naar NL wegens te hoge kosten voor de ANWB. Door ANWB voorgestelde reparatie kosten hebben we initieel geweigerd. Uiteindelijk reparatie voor 800 euro minder laten uitvoeren door zelf een leverancier uit NL te selecteren. We zijn vervoerd naar een garage die geen ervaring had met het repareren van een turbo op een Saab. Deze is er met grof geweld ingezet. In NL is de reparatie nogmaals uitgevoerd.
Taxikosten voor het zelf ophalen van vervangend vervoer zijn maar deels vergoed (bleek een maximum vergoeding op te zitten terwijl ANWB de locatie van vervangende auto heeft geregeld).
Maw veel kosten, veel irritatie en een volledig ander beeld gekregen van de ANWB.
Klacht is door ANWB afgedaan met een standaard mailtje.