Op Pechhulpvergelijk.nl zie je een objectieve vergelijking van pechhulp aanbieders in Nederland en Europa. Wij geven geen advies of waardeoordeel over de aanbieders. Wij tonen prijzen en de belangrijkste dekkingsvoorwaarden. Zo kun je zelf met behulp van eenvoudige overzichten kunt vergelijken en zo zelf de keuze kunt maken voor een pechhulp product dat het beste bij jouw situatie en wensen past. Meestal verzeker je jezelf voor meerdere jaren waardoor je met een simpele vergelijking flink wat kosten kunt besparen. Vergelijken loont!
Snel pechhulp vergelijken
Woonplaats | ✓ | ✓ | ✓ | ✓ | ✓ | ✓ | ✓ | ✓ |
Nederland | ✓ | ✓ | ✓ | ✓ | ✓ | ✓ | ✓ | ✓ |
NL + Europa | ✗ | ✓ | ✗ | ✓ | ✗ | ✓ | ✗ | ✓ |
Dekking op | Persoon | Persoon | Kenteken | Kenteken | Gezin | Kenteken | Kenteken | Kenteken |
Vervangend vervoer | ✓ | ✓ | ✓ | ✓ | ✗ | ✗ | ✗ | ✓ |
Prijs / jaar v.a. | €116,50 | €176,30 | €54,96 | €84,95 | €29,95 + €60 bij pech | €89,95 + €60 bij pech in NL | €62,50 | €139,95 |
Meer info | Meer info | Meer info | Meer info | Meer info | Meer info |
Volgorde aanbieders gesorteerd op naamsbekendheid
Controleer altijd de prijzen op de website van de aanbieder zelf. Laatste update 11-03-2024
Wegenwacht® van ANWB
Allianz Assistance
Blij dat ik rij
Autoverzekering + pechhulp
Veel aanbieders van autoverzekeringen bieden tegenwoordig ook een optie pechhulp aan. De prijzen hiervan zijn moeilijker te vergelijken, omdat de pechservice niet los verkocht wordt maar als onderdeel van een autoverzekering. Wij hebben dit daarom voor je uitgezocht en laten de prijzen van de modules binnen de verschillende autoverzekeringen hieronder op een overzichtelijke manier zien.
Meer info | Totale premie berekenen | Binnenland | Europa | NL en Europa | |
---|---|---|---|---|---|
Allianz Direct | Bereken je premie | € 95,4 | |||
Ohra | Bereken je premie | € 36,24 | n.v.t. | n.v.t. | |
ABN Amro | Bereken je premie | € 60,40 | € 22,36 | € 82,62 | |
Centraal beheer | Bereken je premie | € 56,64 | € 39,96 | € 96,60 | |
FBTO | Bereken je premie | € 59,24 | € 45,45 | € 104,69 | |
Inshared | Bereken je premie | € 104,52 | € 192,36 | ||
Univé | Bereken je premie | € 42,69 | € 32,67 | € 75,21 |
- Tarieven inclusief wettelijk verplichte 21% assurantiebelasting.
- FBTO , Univé en ABN Amro tonen op hun websites in eerste instantie tarieven exclusief assurantiebelasting (21%). Wij hebben de tarieven van deze aanbieders omgerekend naar inclusieve bedragen om vergelijken eenvoudig te maken.
- Berekening o.b.v. voertuig uit 2015. Leeftijd van het voertuig en andere variabelen kunnen mogelijk de premie beïnvloeden.
Voor complete tarieven van de autoverzekering met pechhulp, doe je een premieberekening. Deze premie is namelijk persoonlijk. De verschillen in dekkingen van pechhulp bij de autoverzekering kun je vinden op de pagina autoverzekeringen met aanvullende pechhulp.
Meest gekozen september 2024
Waarom pechhulp?
Niet alle pechhulp pakketten bieden dezelfde service bij pech onderweg. Zo bieden de meeste automerken alleen pechhulp bij een mechanisch probleem. Dus niet bij verkeerd tanken, je autosleutels achterlaten, een lekke band, etc. Je autoverzekering helpt dan weer alleen bij een ongeval, tenzij je aanvullend een pechhulp module afsluit.
Ga je weleens met de auto de grens over? Bijvoorbeeld voor vakantie? Als je in het buitenland te maken krijgt met autopech dan kan dit weleens grote gevolgen hebben. Hoe kom je op de plaats van bestemming? Hoe los je de autopech op en hoe regel je de repatriëring van je auto en je bagage? Hoe zit dat met je caravan en hoe zet je de vakantie voort?
Om met een gerust op weg te gaan is er voor al deze situaties een pechhulpverzekering. Soms in combinatie met een autoverzekering.
Waarom pechhulp vergelijken?
Pechhulp vergelijken levert veel voordeel op. Naast de bekende Wegenwacht® van ANWB die bij pech elke maand duizenden auto’s weer de weg op helpt zijn er ook alternatieven. Naast grote prijsverschillen tussen aanbieders zijn er vele verschillen in dekking waarbij de ene pechhulp verlener beter bij jouw situatie kan passen dan de andere aanbieder.
Pechhulp voor jouw situatie
Een auto, motor, fiets en meer. Op Pechhulpvergelijk.nl vind je de pechhulpverzekering die bij je past.
Blog
Optimaal opladen: verleng de levensduur van je autobatterij
Bepaalde laadgewoonten kunnen ervoor zorgen dat de actieradius van je elektrische auto op lange termijn sneller afneemt. Het verlies aan actieradius kan echter worden voorkomen: ACE, de mobiliteitsgids van Europa, geeft tips voor een zorgvuldige omgang met de accu – in termen van gezondheid van de batterij en voor een blijvend hoge actieradius met de…
Zelf je pech verhelpen, hoe doe je dat?
Het overkomt iedereen, vroeg of laat, en mij zelfs 2 keer in de afgelopen paar weken. De eerste keer heb ik dit zelf kunnen oplossen, de tweede keer niet. Maar de gebeurtenissen brachten me tot het schrijven van een blog over het zelf verhelpen van autopech. Veel voorkomende oorzaken van pech zijn bekend, en zo…
Wil jij wel elektrisch rijden, maar vind je het nog te duur?
Het is duidelijk dat auto’s die op fossiele brandstoffen rijden, de komende jaren volledig uit het straatbeeld zullen verdwijnen. Dat is niet iets waar we rouwig om hoeven te zijn, want er zijn gelukkig heel goede alternatieven op de markt en deze worden ook nog eens steeds beter. Zou jij nu alvast de overstap willen…
Veel gestelde vragen
Dit is een dienst die wordt aangeboden als je met pech langs de weg komt te staan. Vaak sluit je hiervoor een abonnement af, maar het kan ook on demand. Pechhulp wordt aangeboden voor verschillende voertuigen.
Wat pechhulp kost is afhankelijk de gekozen dekking en verschilt ook per aanbieder. Pechhulp is al mogelijk vanaf enkele euro’s per maand. Bekijk alle tarieven hier.
Let op: Wij geven op deze site geen advies. Wij tonen informatie over de tarieven en voorwaarden van pechhulp producten bij verschillende aanbieders. Wij geven geen waardeoordeel en adviseren niet. Je kunt wel zelf je ervaring en mening delen met andere consumenten door een reactie achter te laten.
Wij zijn benieuwd naar jouw ervaringen met autopech. Heb je hier al mee te maken gehad? Hoe ben je geholpen? Ben je tevreden? Vertel het hieronder zodat je anderen kunt helpen bij het maken van hun beslissing voor een aanbieder.
veel mensen denken lid van de a.n.w.b als ik pech heb klik met de vinger en de a.n.w.b staat er zoo gaat het niet maar als je geduld hebt en zelf respect dan kom je veel verder ben ruim 50 jaar lid en heb menig ker pech gehad maar altijd netjes geholpen binnen de af gesproken tijd
hoi, weet iemand of je bij de route mobiel, mondial en bovag ook iets van partnerkorting hebt.
voor als je vrouw ook een eigen auto heeft.
Bij Route Mobiel geeft € 20,- euro korting voor een 2e auto die dus door bijvoorbeeld je partner gebruikt kan worden. Zie https://www.pechhulpvergelijk.nl/route-mobiel/
Centraal Beheer heeft ook pechhulp. Goedkoper en tegen veel aantrekkelijker voorwaarden dan de Wegenwacht van de ANWB. Bij CB betaal je 1 tarief voor al je bij CB verzekerde voertuigen, ongeacht wie er in rijdt. Uiteraard is er wel de keuze tussen Nederland en Europa.
IK ben bij de ANWB verzekerd voor Pechhulp en vervangendvervoerv ook voor buitenland
Nu wil de ANWB mij bijn verplichten om een Visa card te nemen ,wnt die heb ij nodig voor eventueel vervangenvervoer in het buitenland Kost vanaf Januari 2013 €12 of je die wel gebruikt of niet gebruikt.
Het komt er op neer dat mijn ANWB lidmaatschap weer duurder Word
Groetjes
Op een andere site staat dd 02-11-2012 staat vermeld:
Gratis tot eerste gebruik
De ‘no use, no pay’ optie van de ANWB creditcard is uniek in de creditcard wereld. Het betekent dat de creditcard gratis is totdat je hem voor de eerste keer gebruikt. Ideaal als je naar het buitenland gaat en een creditcard achter de hand wilt hebben voor noodgevallen. Je houdt de creditcard in je portemonnee en pas op het moment dat je ‘m daadwerkelijk gebruikt (bijvoorbeeld bij het huren van een auto) betaal je de jaarlijkse kosten.
Frans Jan
nee hoor zo ik het niet ik heb die van de ANWB ook opgezegd, want ik gebruik hem nagenoeg nooit.
ik heb gewoon bij mijn eigen bank een creditcard en die wordt gratis aan geboden bij het bankpakket ABN/AMRO en die kun je gewoon gebruiken bij pech hulp vroeger hadden ze die krediet brief is er niet meer
tegenwoordig is het allemaal credit/visa card.
Ik moet even mijn reactie kwijt over de ANWB. En ben nog niet eens lid, volgens de ANWB dan.
Ik heb mij op 21 september aangemeld voor Europa service exclusief Nederland. Ik zou op 29 september vertrekken, en het opsturen van de lidmaatschapspas zou maximaal 5 werkdagen duren, dus dat was nog op tijd. Ik heb op de 21e dan ook een bevestigingsmail van de website ontvangen, waar deze 5 dagen nog eens in genoemd werden. Lang verhaal kort, het is nu 9 oktober en er is nog steeds niks binnengekomen.
Ik heb drie werkdagen geleden een klacht ingediend via hun online formulier, omdat ik het raar vond dat ik a) de pas niet heb ontvangen en b) helemaal niks van ze hoor. Daar heb ik tot op heden nog geen reactie op mogen ontvangen.
Dus, vandaag dan maar eens gebeld. Ten eerste kreeg ik te horen dat mijn aanmelding wel door was gekomen, maar daarbij zeiden (logen) ze dat dat op 5 oktober was gebeurd. Daarvan zou ook een bevestigingsmail verstuurd zijn en die zou wel in m’n spam box terecht zijn gekomen (mooi niet). Ook was het geld nog niet van m’n rekening afgeschreven, wat de mevrouw ook vreemd vond. Tot die tijd zou ik NIET verzekerd zijn van service. En wanneer ik dat bedrag dan wel afgeschreven ging worden, kon ze niet zeggen. En ze ging er ook niks aan doen.
Ik kon ook zelf het bedrag wel overmaken via de website. Ja hoe dan? Ik heb niet eens een lidmaatschapsnummer.
Afijn, ik ben dus al redelijk pissed off, nog voordat ik klant ben. Lekker bezig ANWB. Ik zit erover te denken om te koop te ontbinden. Volgens de wet ‘Kopen op afstand’ heb ik 7 werkdagen de tijd om een koop te ontbinden. Nu zijn die 7 werkdagen al verstreken. Maar omdat er geen informatie is verstrekt over de mogelijkheid tot ontbinding, wordt de wettelijke termijn verlengd met 3 maanden. Nu nog een alternatief. Bovag klinkt uit de verhalen wel goed.
Help, ik ben lid van de ANWB en verwacht hulp, zomer 2012.
Bij de ANWB kan je naast een steeds grotere hoeveelheid toeters en bellen nog steeds verzekeren tegen autopech in het buitenland met de ‘Europa Service´. Met deze service kan je tijdens de vakantie in Europa echt rekenen op service,….. mits de verzekerde voldoet aan nader te bepalen aanvullende voorwaarden die pas bekend worden gemaakt op het moment dat hulp echt nodig is. Dit is mijn ervaring tijdens de vakantie in Frankrijk, zomer 2012.
• In Frankrijk wordt de sleutelhulp niet ter plaatse uitgevoerd. Daar wordt je standaard naar de garage gesleept. Het is bij mij zelfs zo dat als de Nederlandse ANWB-monteur geen enkele twijfel heeft over de levensvatbaarheid van de moter, de ANWB bij de plaatselijke Franse garage toch een second opinion wil laten uitvoeren. Ik heb met dit ‘onnodige’ onderzoek geen enkele moeite mits hiermee geen extra tijd verloren gaat, en mits de kosten voor de ANWB zelf zijn. Dit overbodige onderzoek heeft mij een vakantiedag gekost en bij thuiskomst blijk ik ook de onnodige garagekosten niet te kunnen declareren. Deze ANWB-actie drukt dubbel op schouders van de klant:
• Het bellen met de buitenlandse steunpunten van de ANWB-alarmcentrale heeft mij in totaal meer dan €50,- gekost. Hele vriendelijke en goed getrainde mensen houden mij lang aan het lijntje zonder dat er een goede oplossing of daadwerkelijke hulp geboden wordt:
• Volgens de website van de ANWB is iedereen bij deze verzekering welkom, ongeacht het merk, het brandstoftype of het bouwjaar van de auto of motor. Dit ‘welkom’ geldt met name voor het deel waarbij het aankomt op de betalen van de premie. Op het moment dat pechhulp echt nodig is blijkt dat er aanvullende voorwaarden gelden voor oudere auto’s waardoor de verzekering voor mij niet opgaat:
• Na 20 jaar premie betaling en nauwelijks pech word de huidige waarde van mijn tegenwoordige auto door de ANWB tijdens mijn vakantie ineens geschat op minder dan de kosten van de terugreis. Hoe kan ik zo dom zijn dat ik denk dat ik ben verzekerd met de Europa Service voor repatriëring van mijn auto naar Nederland als de pech niet ter plaatse is te verhelpen binnen 48 uur zoals op de website staat. Uiteindelijk wil de ANWB de terugreis van mijn auto naar Nederland graag verzorgen…., maar dan wel op mijn kosten!!!:
• Met de ANWB Visa Card heb je altijd voldoende geld op zak, heb je duidelijk inzicht in de uitgaven, gratis aankoopverzekering. Bij Vervangende Auto Service Buitenland heeft u ook een creditcard nodig. Een creditcard blijkt essentieel i.v.m. borg huurauto:
• Reizen met een dakkoffer (komt meer voor tijdens de vakantie) blijkt te moeilijk voor de ANWB. Reken er alsjeblieft niet op dat uw vervangend vervoer geschikt is voor het dakkoffersysteem waarmee u reist. Ik heb het allemaal zelf op moeten lossen. En ben zelf verantwoordelijk voor de onveilige situatie die hierdoor is ontstaan:
• Na afloop van de vakantie blijkt, in tegenstelling tot de beloftes die tijdens de vakantie telefonisch zijn gemaakt, dat de ANWB nog moet starten met de repatriëring van mijn auto. Twee weken nadat ze zijn gestart is de ANWB mijn auto kwijt. Staat mijn auto nog in Frankrijk, staat de auto bij het verzamelpunt in Nederland, of is deze afgeleverd bij mijn garage zoals de mail van de ANWB meld? Niemand kan het me zeggen. Mijn garage weet echter van niets:
• Een brief aan de ANWB heeft geleid tot een telefoongesprek waarin de ANWB van zichzelf vind dat zij zich ten opzichte van mij voldoende coulant heeft opgesteld. Ter compensatie voor de slechte communicatie bieden ze mij een tegoedbon aan, die ik kan besteden in een ANWB winkel.
• Nadat mijn auto weer is teruggevonden, wordt deze gerepareerd bij mijn garage. Dan blijkt dat ze nu ook mijn kentekenbewijs deel 2 zoek hebben gemaakt. Ze zijn nu al 4 dagen aan het zoeken, zonder resultaat:
Mijn conclusie voor deze verzekering is:
• Lees eerst de kleine letters van verzekeringsvoorwaarden bij de ANWB zeer goed, inclusief alle wijzigingen die in de loop van jaren worden gedaan. Je wordt gepakt waar je bijstaat:
• Een verzekering tegen pechhulp betekent bij de ANWB zeer zeker niet dat je ook werkelijk hulp bij pech krijgt:
• De chaos binnen de organisatie is dusdanig groot dat geen enkele afspraak/actie in bovengenoemd proces soepel en foutloos is verlopen. Mijn kentekenbewijs is nog steeds zoek.
Ik voel me enorm bedonderd door de ANWB. Ik ben zeer teleurgesteld in deze club waar ik al 20 jaar lid van ben en ik ben op zoek naar een goed alternatief.
Heel herkenbaar GJ.
voor ons ook geen ANWB meer nadat we in het buitenland “hulp” kregen. wat waren ook wij teleurgesteld in deze organisatie die niet georganiseerd is.
ik bevestig de negatieve reacties op deze pagina en heb zojuist mijn lidmaatschap stop gezeten omdat ze 150 euro vroegen omdat het mijn 3e auto was dit jaar en het geen wat ik had was een lek ventiel!
Afgelopen jaar in Frankrijk dezelfde ervaring gehad. Altijd netjes de contributie betalen voor o.a. vervangend vervoer en hulp in het buitenland. Als het er dan op aan komt is je auto ineens te oud en val je onder de aanvullende voorwaarden. Zelf betalen dus…
Ik heb 2 maanden terug met een gebroken koppelingskabel gestaan buiten mijn woonplaats,heb mijn ANWB gebeld, zij waren er erg snel.Maar ik kon mijn auto niet naar mijn eigen garage laten slepen.Ik moest mijn auto in de buurt laten maken, op zich vond ik dat nog niet zo erg als zij dan mijn auto naar een dichtbijzijnde Citroen dealer hadden gebracht of een originele kabel hadden geplaatst.Een beetje garage die verstand van Citroens heeft hoort dit te weten.Heb nu een imitatie koppelingskabel erin zitten met vervolgproblemen dat hij weer gaat breken of ik moet hem tijdig vervangen.Dus 2 keer reparatie kosten of straks weer langs de weg staan. Heb met de anwb gebelt hoe het zat met dat verhaal , ja dat klopt als de reparatie snel bij een andere garage gemaakt kan worden dan wordt je auto niet naar je eigen garage gebracht.Lekker dan.
Mijn dochter heeft deze week mijn auto geleend, om spullen te vervoeren voor een scouting zomerkamp.l onderweg kreeg ze pech en belde dus de ANWB. Ze laten haar eerst de melding doen en zeggen dan tussen neus en lippen door dat dit voor haar een melding is met een derde kenteken. En dit kost dus 150 euro. Mijn dochter wilde de melding annuleren, om met ons te overleggen, maar dit .kon absoluut niet. Nu zijn we al 4 dagen bezig met deze klacht. We horen steeds andere dingen, worden honds behandeld, en als we er al een woord tussen kregen werd er gewoon niet geluisterd.In het kort komt het er op neer dat wij maar een stel geestelijk achtergestede figuren zijn, die niet de moeite willen nemen om elk jaar de algemene voorwaarden door te spitten op wijzigingen. We hebben natuurlijk allebei ons abbonnement opgezegd.
Klantvriendelijkheid en service is iets waar deze grote en logge organisatie nog nooit van gehoord heeft
Ben bij mondial, kreeg pech in belgie en werd tot twee keer toe als vuil behandeld, kon ook maar voor 4 dagen max een vervang auto krijgen zonder trekhaak ( handig als je met een caravan ben) ze hadden totaal geen begrip voor mijn situatie en medeleven , ze lieten je niet eens uitpraten. na 1 dag strijd heb ik me reisverzekering van fbto gebeld, 1 telefoontje en der stond een audi a 4 met 500 km op de teller met trekhaak voor de rest van de vakantie. Mondial had niets te maken met een trekhaak, vreemd als je weet dat ik een aanhanger dekking er bij heb. Kortom die caravan was mijn probleem hoe ik die weer in Holland zou krijgen. Schoften zijn het
Nooit meer mondial die laat je echt staan. Ik raad het niemand aan !!!!!
Ben nu al weer een paar jaar bij de bovag technische hulp uitstekend snel ter plaatse plaatselijk bergingsbedrijf centralist Bovag niet vriendelijk onvriendelijk zelfs . Totaal pakket toch een dikke voldoende
Ik zoek een pechhulpabonnement/verzekering. Het gaat mn eerste worden, tot nu toe had ik er geen nodig. De ANWB staat al buiten spel na het lezen van diverse negatieve reacties. Route mobiel is geen optie ivm de leeftijd van mijn auto. Op zich voelt Mondial assictance goed omdat ze hier ook zelf reageren en dus duidelijk geen ontevreden klanten willen.
Wie kan mij tips/aanbevelingen geven?